Vácin luterilainen seurakunta Unkarissa

Vácin luterilainen seurakunta elää Järvenpään ystävyyskaupungissa Vácissa, joka sijaitsee Tonavan rannalla n. 40 km Budapestistä pohjoiseen. Sen asukkaista suurin osa kuuluu katoliseen kirkkoon.

Vácin luterilaisessa seurakunnassa on n. 1300 jäsentä. Heistä n. 270 asuu "tytärseurakunnassa" Rádin kylässä ja loput 10 eri paikkakunnalla. Jumalanpalvelukset ovat joka sunnuntai klo 9.30 Vácissa ja klo 12.00 Rádissa. Lisäksi seurakunnan pappi, János Detre, käy kerran kuussa pitämässä jumalanpalveluksia muualla asuville seurakuntalaisille.

Seurakunnassa toimii kaksi kuoroa ja raamattupiiri. Nuoret myös kokoontuvat kerran viikossa. János Detre käy opettamassa uskontoa luterilaisille lapsille kymmenessä koulussa.

Käy vierailulla seurakunnan kotisivuilla http://church.lutheran.hu/vac/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Sähköpostia Vácin seurakuntaan voit lähettää osoitteella vacevegyhaz@vnet.hu

Ystävyysmatkoja Vácin seurakuntaan

Matkakuvia ystävyysseurakuntamatkoista Linkki avautuu uudessa välilehdessäUnkariin, Vácin seurakuntaan, on kuvannut ja tallentanut albumeiksi Jaakko Harjuvaara.