Yhteisvastuukeräyksen avaus

Vanhakirkko

Esittelemme tämän vuoden Yhteisvastuukeräyksen keräyskohteet.

Vuoden 2017 ulkomaan esimerkkikohteena on Lähi-Itä, ja siellä erityisesti Jordaniassa sijaitsevilla pakolaisleireillä nuorten parissa tehtävä avustustyö. Keräysvaroilla tuetaan 12-30- vuotiaiden nuorten koulutusta niin perustaidoissa kuin omaa työllistymistä tukevissa opinnoissa.

Lisäksi keräysvaroilla pyritään tukemaan pakolaisleirien harrastus- ja vapaa-ajan toimintaa. Tarkoitus on auttaa nuoria rakentamaan kohtuullinen elämä ja luoda tulevaisuuden toivoa.

Vuoden 2017 paikallinen yhteistyökumppani, jolle oman seurakunnan keräystuotosta ohjautuu 10 % on Setlementtitalo Louhela. Keräysvaroilla järjestetään seminaari ammattiryhmille, jotka kohtaavat työssään ihmiskauppaa ja sen uhreja.

Mitä on yhteisvastuu?

Se on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelis-luterilaisen kirkon suurkeräys hädänalaisten auttamiseen niin Suomessa kuin ulkomaillakin. 60 % tuotosta ohjataan Kirkon Ulkomaanavun välityksellä kehitysyhteistyöhön ja katastrofiapuun, 20 % kotimaan kohteeseen ja 20 % kirkon ja seurakuntien avustustyöhön. Joka eurosta 80 % menee suoraan auttamistyöhön, loput vaikutustoimintaan, seuraavan euron keräämistä tukeviin toimiin sekä keräyksen hallintoon.
  • Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille