Uskon juuret

Kristillisen uskon ja luterilaisuuden juuret ovat pitkät ja vahvat. Uudet aatteet ovat haastaneet kristinuskoa aina. Kiistat ja eri näkemykset ovat kuuluneet jokaiseen aikakauteen. Kuitenkin kristinuskon keskeisin sanoma on ainutlaatuisuudessaan kantanut miljoonia ihmisiä kautta vuosisatojen. Tuo sanoma armosta on antanut uskoa, toivoa ja rakkautta niin yksilöille kuin kansakunnille.

Kirkkomme opettama usko perustuu Raamattuun, kolmeen vanhaan uskontunnustukseen ja 1500-luvulla kirjoitettuihin luterilaisiin tunnustuskirjoihin. Uskon perusasiat on tiivistetty katekismuksessa.

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan. Lue lisää siitä, mitä on kristinuskoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.

veden pinta

Apostolinen uskontunnustus

Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,