Vapaaehtoinen mukana elämässä

Vapaaehtoisen apu ja tuki voi olla jatkuvaa tai kertaluontoista. Vapaaehtoinen voi esimerkiksi olla mukanasi arjen askareissa tai seurana ulkoillessa.

Vapaaehtoisena toimiminen puolestaan sopii kaikille auttamisesta kiinnostuneille, mielekästä tekemistä kaipaaville tai niille, jotka ehkä vielä etsivät omaa paikkaansa seurakunnan toiminnassa. Tärkeintä on yhdessä oleminen ja yhdessä toimiminen. Vapaaehtoistoiminnassa voit kokea yhdessä tekemisen iloa ja saada elämyksiä.

Arjen ihmeitä

Arjen ihmeitä toimii kohtauspaikkana avun tarvitsijoille ja apua tarjoaville.
Palvelussa voit ilmoittautua avoinna oleviin, keskenään hyvinkin erilaisiin vapaaehtoistehtäviin.

Avoimet vapaaehtoistehtävät ovat palvelussa vapaasti katsottavissa. Vapaaehtoisiksi haluavat rekisteröityvät Arjen ihmeitä -sivustolle, jossa he pääsevät ilmoittamaan kiinnostuksensa avoinna oleviin vapaaehtoistehtäviin. Uudet vapaaehtoiset haastatellaan ennen tehtävän vastaanottamista ja heidän kanssaan allekirjoitetaan vapaaehtoistoimijan sopimus. Jokaiseen tehtävään annetaan selkeät ohjeet ja perehdytys.

Arjen ihmeitä -verkkopalveluLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tule ystäväksi!

Vapaaehtoiset auttavat omilla taidoillaan lähimmäisiä erilaisissa tilanteissa, joko kertaluonteisesti tai sovittuna ajanjaksona. Tule ystäväksi apua tarvitseville, kotona, perheissä tai laitoksissa.

Tiedustelut

diakoniatyöntekijä Katariina Autero, katariina.autero@evl.fi, p. 050 431 9701

Diakonian vapaaehtoisille järjestetään vertaistapaamisia.

Palveleva puhelin

Palveleva puhelin on avoinna joka päivä klo 18-24.

Puhelussa sekä soittaja että vastaaja toimivat nimettöminä.

Lue lisää Kirkon keskusteluavusta.

Kirkon kuvapankki/Vilja Tamminen

Tule mukaan vapaaehtoistyöhön

Järvenpään seurakunnan kirpputori on toiminut  vuodesta 1988 alkaen. Toiminnassa on mukana noin 40 vapaaehtoista myyjinä, lajittelijoina ja autonkuljettajina.

Lisätietoja kirpputoritoiminnasta ja vapaaehtoistyöstä diakoni Merja Korhoselta numerosta 050 434 4822.