Rosa Nyman ohjaa näyttelijöitä. Vapaaehtoiset toimivat näyttelemisen lisäksi erilaisissa tehtävissä kuten puvustuksessa, rakennustöissä, tanssijoina, lipunjakajina.

”Valo suurempi pimeyttä” on näytelmä toivosta

Pari vuoden tauon jälkeen toteutetaan taas pääsiäisvaellus Kirkonmäellä. ”Valo suurempi pimeyttä” – vaelluksessa on mukana liki sadan hengen vapaaehtoisjoukko. Hiljaisen viikon vaelluksen käsikirjoitus on Rosa Nymanin tuttua käsialaa.

- Ihailen valtavasti Rosaa (Nymania), joka löytää joka vuosi uuden tulokulman, kertoo pääsiäisvaelluksen voimanainen, vapaaehtoistyön koordinaattori Tarja Karhu.

Rosa Nyman kuvailee, että ”Valo suurempi pimeyttä” on näytelmä toivosta.

- Esra on ylipapin palvelija ja Jeesuksen saapuminen Jerusalemiin on saanut Kaifaksen raivon valtaan. Kuultuaan pahat suunnitelmat Jeesuksen kiinniottamisesta ja tuomiosta, Esra alkaa pohtia, mikä on totuus?, Nyman kertoo ja jatkaa:

- Kuultuaan ihmeestä Getsemanessa ja tapahtumista haudalla, alkaa Esran matka pimeästä valoon, epätoivosta toivoon. "Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."

Esran rooli on jaettu viiden vapaaehtoisen kesken, ja koko näytelmällä miehityksiä on kaksi. Puolet vaelluksen kohtauksista on kuvattu ja editoitu ennakkoon luontevaksi osaksi vaelluksen kertomusta. Tämän vuoden näytelmässä ovat uutta myös äänimaailmat, jotka elävöittävät näytelmää. Kirkonmäkeä kierretään noin 45 minuutin ajan. Ennen kierrosta tai sen jälkeen voi piipahtaa seurakuntasalin kahviossa.

- Tämän vuoden kahvion tuotto menee Ukrainaan menevien lahjoitustuotteiden kuljetusmaksuihin. Saamme toimitettua Ukrainaan kynttilöitä ja muita sieltä puuttuvia tarvikkeita kuten side- ja hygieniatarpeita, Karhu kertoo.

Pääsiäisnäytelmän esityskierrokset Hiljaisella viikolla

Lähtö seurakuntasalin aulasta, Kirkkotie 1 A

Kierroksen kesto noin 40 minuuttia. Kierros on esteetön.

MAANANTAINA
 3.4.– TORSTAINA 6.4.

- klo 18, klo 18.20, klo 18.40, klo 19, klo 19.20 ja klo 19.40.

PITKÄPERJANTAINA 7.4. noin kahdenkymmenen minuutin välein:

- klo 10, klo 10.20, klo 10.40

- klo 11, klo 11.20, klo 11.40

- klo 12, klo 12.20, klo 12.40

klo 13, klo 13.20, klo 13.40

- klo 14, (tauko) klo 14.40

- klo 15, klo 15.20, klo 15.40

- klo 16, klo 16.20, klo 16.40

- klo 17, klo 17.20, klo 17.40

-klo 18 ja klo 18.20 (viimeinen lähtö).

Kahvio avoinna yleisökierrosten aikana seurakuntasalin aulassa. Huom. Kahvio sulkeutuu viimeisen kierroksen aikana.

Lue kynttiläkeräyksestä täältä.