Hautausmaan läpiajoliikenne päättyi marraskuussa 2021

Järvenpään hautausmaan alueella olevan Kaukotien metsäosuudella on aeimmin ollut moottoriajoneuvolla liikkumisen kieltävä liikennemerkki. Monet eivät kuitenkaan ole huomioineet tätä liikennemerkkiä. Moottoriajoneuvoliikenteestä aiheutuu vaaratilanteita hautausmaalla asioiville ja hautausmaan työntekijöille tietä ylittäessä. Kaukotietä lähellä olevat siunaus- ja hautaustoimitukset myös häiriintyvät liikenteen melusta. Kaukotien metsäosuudella ei ole kaupungin kunnossapitovastuuta ja seurakunta on keventämässä omaa huoltovastuuta.

Seurakunnan kiinteistöjohtokunta päätti katkaista Kaukotien metsäosuudelta moottoriajoneuvoilla ajon 17.11.2021 alkaen. Tielle lisättiin moottoriajoneuvolla ajon kieltävät liikennemerkit ja betoniesteet. Metsäosuuden kohdalla tiellä ei ole talvikunnossapitoa ja siellä kulkeminen kävellen sekä pyörällä on omalla vastuulla.

--

Jouluruuhkien välttämiseksi Kaukotien metsäosuus pidettiin poikkeuksellisesti avoimena 22.12. - 26.12.2021 välisen ajan.

Vaikeiden talvikunnossapidon ongelmien vuoksi läpikulkua ei saatu avoimeksi jouluna 2022. Pahoittelemme tilanteen aiheuttamia liikenneongelmia.

Vuoden 2023 jouluksi läpikulku on tarkoitus mahdollistaa jälleen.