Marita Naskali on valmistanut ja lahjoittanut seurakunnalle 365 ”Ilon enkeliä” eli yhden enkelin seurakunnan juhlavuoden jokaiselle päivälle. Enkelit Marita on valmistanut vanhojen kirjojen sivuista ja massapalloista.

- Toivon, että enkeleitä voitaisiin jakaa jossakin seurakunnan tilaisuudessa. Enkeleitä tehdessäni ajatuksenani on ollut, että nämä tuottaisivat hetken ilon jollekin, Marita toivoo.

Ilon enkeleitä Marita on tehnyt omana harrasteena. Yhden enkelin valmistamiseen Maritalta meni aluksi 15 minuuttia. Eniten aikaa menee sivujen irrottamiseen vanhoista, tarpeettomiksi tulleista kirjoista sekä erityisesti sivujen taitteluihin enkelien asusteiksi.

- Vähitellen työvaiheet nopeutuivat. Taittelu alkoi sujua automaattisesti - pystyin jopa katselemaan samalla televisiota. Enkelin pään ja muun vartalon yhdistäminen ja liimaaminen tosin vaativat jälleen enemmän ajattelua, Marita kertoo enkeliaskartelun työvaiheista.

- Askartelen kaikenlaista, mitä päähän pälkähtää, mutta en mitenkään säännöllisesti. Askarteleminen on siitä kivaa, että se saa ajatukset ja huolet pois päivän muista asioista ja tekemisistä.

Lämmin kiitos Maritalle Ilon enkeleistä ja ilon tuottamisesta monille!