Kirjailija Eero Huovinen vierailee Järvenpäässä

Emerituspiispa, kirjailija Eero Huovinen vierailee Järvenpään seurakunnassa torstaina 26.8. klo 18.  Seurakuntatalon juhlasalissa (os. Kirkkotie 1) pidettävän keskusteluilla teemana on ”Äitiä ikävä”.

Huovisen kirjoittama kirja ”Äitiä ikävä” kirja julkaistiin viime vuonna. Se on kirja Eeron äidistä, joka kuoli pojan ollessa vasta yhdeksänvuotias. Kuolemasta vaiettiin eikä äidistä puhuttu, mutta ikävä ei laantunut. Isän kuoleman jälkeen vuonna 1994 Eero sai käsiinsä isän ja äidin välisen kirjeenvaihdon. Kirjeitä lukiessa muistot heräsivät eloon – ja ikävä. Illassa Huovinen kertoo kirjastaan, äidin ikävästä ja siitä, helpottaako ikävä.

Ilta alkaa kahvitarjoilulla klo 17.30. Paikalle seurakuntataloon voidaan ottaa 70 ihmistä. Tilaisuutta voi seurata myös suoratoistona Kirkonkulman juhlasalissa tai verkon kautta seurakunnan Youtube-kanavalla. Linkki tilaisuuteen löytyy seurakunnan verkkosivun etusivulta.

Kuva: Kirkon kuvapankki: Aarne Ormio