Toivoa, rauhaa ja turvaa

Jampasta maailmalle - Jampan yhteisöviljelmä on aloitettu auringonkukkakylvöllä.

Jampan yhteisöviljelmä on perustettu toukokuussa Rekikadun ja Haltianpolun kulmaan, vanhalle päiväkodin tontille. Sitä tukevat Järvenpään seurakunta ja kaupunki.

Rauhaa symboloivia auringonkukan siemeniä on jaettu alueen asukkaille, koululaisille, ikääntyneiden palvelutaloihin ja päiväkoteihin. Siemenet kylvettiin JoutsikkiFest- tapahtumapäivänä 18.5. talkoilla perustettuun auringonkukkapeltoon, jonka seurakunta siunasi tapahtumassa. ·

Nyt voit tehdä kasvilava-varauksen tulevalle kasvukaudelle. Puutarhuri opastaa myös lavaviljelyn perustamisessa ja kylvöissä sekä taimien istuttamisessa. Kotitarveviljely on maksutonta. Vain siemenet ja taimet jokaisen tulee hankkia itse.

Järvenpään seurakunta on lahjoittanut Jampan yhteisöpuutarhaan lavakauluksia ja multaa. Järvenpään kaupunki toimittaa alueelle kasteluvettä koko kasvukauden.

Kiinnostaako?

Ole yhteydessä Jampan yhteisöpuutarhuriin joko soittamalla tai tekstiviestillä: Suvi Lehtonen p. 0400 703 937.

Voit myös liittyä Jampan yhteisöpuutarhan Facebook-sivulle.

Huom! Mukaan voivat tulla jamppalaisten ohella myös muut viljelystä kiinnostuneet järvenpääläiset.