Sytytä kynttilä!

Lokakuun viimeisenä päivänä vietetään pyhäinpäivää. Aikaisemmin päivää on kutsuttu pyhäinmiestenpäiväksi. Pyhäinpäivänä edesmenneitä läheisiä muistetaan vierailemalla haudoilla ja sytyttämällä niille kynttilöitä.  Järvenpään hautausmaalla on myös Muualle haudattujen muistelupaikka, jonne kynttilän voi myös halutessaan sytyttää.

Tervetuloa Järvenpään seurakunnan tilaisuuksiin:

Sunnuntaina 25.10.

• Muistohetki päihteisiin kuolleiden läheisille su 25.10. klo 18 Järvenpään hautausmaan siunauskappelissa.
    Hartaushetken jälkeen sytytämme kynttilän edesmenneille läheisillemme. Mukana Anu Sorjonen, Mirka Rotola-Pukkila ja Toni Hintsala. Tilaisuuden järjestää Järvenpään seurakunta yhteistyössä Järvenpään A-kilta ry:n kanssa.

Pyhäinpäivänä 31.10.

• Pyhäinpäivän messu klo 10 Järvenpään kirkossa.
    Messussa mukana Heli Seppänen, Leena Berntsson (saarna), Toni Hintsala ja Elina Rantamäki.

• Hartaus klo 16 hautausmaan siunauskappelissa, mukana Anu Sorjonen ja Heikki Ruokonen.

• Pyhäinpäivän hartaus klo 18 kirkossa. Hartaudessa luetaan kaikkien viime vuoden pyhäinpäivän jälkeen
    poisnukkuneiden seurakuntamme jäsenten nimet, joiden lukemiseen olemme saaneet omaisilta suostumuksen. Jokaisen muistoksi sytytetään kynttilä. Muiden vainajien muistolle sytytetään yksi yhteinen kynttilä. Mukana Vesa Koivisto, Aino Luhtasela, Mikko Haapaniemi ja Toni Hintsala.
    Tilaisuus toistetaan suorana tämän sivun kautta.

Maanantaina 2.11.

• Pyhäpäivän hartaus klo 14.30 Myllytien toimintakeskuksen ruokasalissa (osoite: Myllytie 11).
    Mukana pappi Krista Valtonen, kanttori Mikko Haapaniemi

Huomioimme tilaisuuksissa turvavälit. Järvenpään kirkossa turvavälit on merkitty kirkonpenkkeihin ja perheet voivat istua perhekunnittain. Tilaisuuksiin voidaan kirkossa ottaa enintään 160 osallistujaa. Lue lisää turvatoimista täältä.

Katso Pyhäinpäivän hartaus suorana kello 18:

YouTube-video

Enkelipatsas hautakivellä.

Älä jaa surun kanssa yksin

Seurakunnan työntekijät ovat sinua varten, kun haluat keskustella. Käytettävissäsi ovat diakoniatyöntekijät ja papit, joiden kanssa käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia, maksuttomia ja kaikille Järvenpään alueen asukkaille tarkoitettuja.

Saat yhteyden pappiin, p. 040 487 3706 ma-pe 9-16 ja diakoniatyöntekijään 050 571 1889 ma ja to 10-12. Älä epäröi soittaa!

Järvenpään hautausmaa ja siunauskappeli

Kaukotie 47 , 04410 Järvenpää

Muualle haudattujen muistelupaikka löytyy läheltä Hautausmaan toimistorakennusta.