Tekee aikamatkan menneeseen

Markku Häkkisen käsikirjoittama juhlanäytelmä kertoo Järvenpään seurakunnan alkutaipaleesta ja sijoittuu vuosiin 1935-1951.

-Näytelmän teksti pohjautuu todellisiin tapahtumiin ja toisaalta fiktioon – millaisia asioita olisi voinut tapahtua Järvenpään seurakunnan muodostuessa itsenäiseksi seurakunnaksi, kertoo käsikirjoittaja Markku Häkkinen innostuneesti.

Ytimekäs ”Herää valvomaan”-nimi juontaa juurensa seurakunnan ensimmäisestä sinetistä. Rooleissa nähdään Anu Uhlenius, Vesa Saralehto ja Ville Mustonen. Musiikista vastaavat seurakunnan luottomuusikot, kanttorit Mikko Haapaniemi sekä Heikki Ruokonen, joka on ollut mukana tuotantoprosessissa sen alkumetreistä lähtien.

Lue Markku Häkkisen haastattelu Keski-Uusimaa -lehdestä.

Katso näytelmän tallenne ohesta.

Herää valvomaan - näytelmä Järvenpään seurakunnan syntyvaiheista

Käsikirjoitus ja ohjaus: Markku Häkkinen, rooleissa: Anu Uhlenius, Vesa Saralehto ja Ville Mustonen.

Musiikki: Mikko Haapaniemi ja Heikki Ruokonen.

Tuotanto: Järvenpään seurakunta.