Suomen ev.lut kirkko aloittaa yhteistyön Vauva.fi:n kanssa

Kirkkohallitus ja Sanoma Media Finlandin Vauva.fi-verkkosivusto aloittavat uudenlaisen yhteistyön. Suositulla Vauva.fi-sivustolla on avattu parisuhdeneuvola-palvelu, jossa kirkon perheneuvojat vastaavat ihmissuhteisiin liittyviin kysymyksiin. Kysymyksiä ratkovat kirkon parisuhdekysymyksiin erikoistuneet perheneuvojat Nina Kauppinen, Anssi Tietäväinen ja Helena Toppari.

Nina Kauppinen (kuvassa keskellä) on perhe- ja psykoterapeutti, erikoissosiaalityöntekijä ja Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän perheneuvoja. Anssi Tietäväinen työskentelee Järvenpään, Keravan ja Tuusulan perheasian neuvottelukeskuksen johtajana. Hän on myös teologian maisteri, pappi ja perheneuvoja. Helena Toppari on psykologi, erityistason paripsykoterapeutti ja perhepsykoterapeutti, traumapsykoterapeutti sekä Helsingin seurakuntayhtymän perheneuvoja.

Parisuhdeneuvola on Vauva.fi:n ja kirkon perheneuvonnan sisältöyhteistyö, jonka tavoitteena on antaa asiantuntija-apua helposti verkon kautta. Parisuhdeneuvola palvelee kaikenlaisissa elämäntilanteissa olevia, niin sinkkuja kuin erilaisissa perhetilanteissa olevia.

”Olemme tosi iloisia siitä, että tämän yhteistyön myötä voimme tuoda

kirkon perheneuvonnan ja parisuhdetyön asiantuntemusta entistä laajemmin ihmisten ulottuville. Haluamme Parisuhdeneuvolan avulla tukea perheiden hyvinvointia, tarjota apua ja tukea ihmissuhdeongelmissa ja

inspiraatiota paremman parisuhteen rakentamiseen”, kertoo koordinaattori Henna Ahlfors Kirkkohallituksesta.

”Vauvan ja Meidän Perheen missiona on perheiden hyvinvointi. Vauva.fi:ssä keskustellaan myös paljon parisuhdeasioista. Haluamme tarjota parasta asiantuntijatietoa, vertaistukea ja rakentavia ratkaisuja arkeen. Parisuhdeneuvola on meille uudenlainen, innostava yhteistyö, ja uskomme, että voimme yhdessä kirkon perheneuvonnan kanssa vastata todelliseen tarpeeseen”, sanoo Vauvan ja Meidän Perheen päätoimittaja Maija Koski.

Parisuhdeneuvola löytyy osoitteesta vauva.fi/parisuhdeneuvola