Ekumeenista vastuuviikkoa vietetään 18.–25.10. -  Järvenpään kirkonkellot soivat lauantaina kello 12

Vastuuviikko on kirkkokuntien yhteinen ihmisoikeuskampanja. Ihmisoikeuksien puolustaminen on vähäisimpien ja sorrettujen puolustamista. Vaikka ihmisoikeuspuolustajat tekevät työtään rauhanomaisesti, he kohtaavat usein syrjintää, väheksymistä, väkivaltaa ja osa jopa väkivaltaisen kuoleman. Ekumeeninen vastuuviikko kannustaa seisomaan ihmisoikeuspuolustajien rinnalla ja puolustamaan ihmisoikeuksia omassa elinpiirissään.

Ekumeenisella vastuuviikolla on lähettiläinä ihmisoikeuspuolustajia. Lähettilään voi kutsua vierailulle seurakunnan tilaisuuteen, oppilaitokseen tai muuhun tilaisuuteen syksyn 2020 aikana. Maksuton vierailu on mahdollista toteuttaa myös etäyhteyden välityksellä.

Sunnuntain 18.10. kolehti kannetaan Vastuuviikolle. Kolehdin tuotto käytetään Ekumeenisen vastuuviikon kautta kristittyjen yhteiseen työhön ihmisoikeuksien edistämiseksi ja ihmisoikeuspuolustajien tukemiseksi.

YK:n päivänä 24.10. Järvenpään seurakunta osallistuu useiden muiden seurakuntien tavoin #ihmisoikeuskellot-tempaukseen ja soittaa kirkonkelloja ihmisoikeuksien puolesta kello 12.00.

Lue lisää Vastuuviikosta.