Rippikouluaika on nuorelle ja perheelle usein hyvin ainutlaatuinen ja merkityksellinen ajanjakso. Järvenpään seurakunta tarjoaa monipuolisen valikoiman rippikouluvaihtoehtoja. Järvenpään seurakunnan työntekijät vierailevat syyskuun alkupuolella Järvenpään yläkouluissa kertomassa 8.-luokkalaisille rippikouluista ja vuoden 2020 rippikoulutarjonnasta. Samalla kutsumme heitä ilmoittautumaan rippikouluun. Ilmoittautuminen tapahtuu verkossa 16.9.-6.10.2019 rippikoulu-sivuilla.

Järvenpään seurakunta järjestää vanhemmille  oman rippikouluillan ma 9.9.2019 klo 18 alkaen Järvenpään seurakunnan seurakuntasalissa (Kirkkotie 1). Kahvitarjoilu klo 17.30-18. Vanhempainillassa käydään läpi samat asiat kuin nuorille järjestettävissä tilaisuuksissa. Illassa on myös mahdollisuus kysyä yleisesti rippikouluun liittyvistä asioista ja tarvittaessa keskustella seurakunnan työntekijän kanssa oman nuoren rippikouluun liittyvistä kysymyksistä. Myös kummit ovat tervetulleita.

Rippikoulu muualla?

Joka vuosi joukko järvenpääläisiä nuoria käy rippikoulunsa muualla kuin kotiseurakunnassaan, esimerkiksi kristillisten järjestöjen tai urheiluseurojen järjestämissä rippikouluissa. Näitä rippikoululaisia kutsutaan satelliittirippikoululaisiksi. Myös satelliittirippikoululaiset ilmoittautuvat, jotta he saavat tarvittavat tiedot omassa kotiseurakunnassa toteutettavasta rippikoulun ennakkojaksosta. Satelliittirippikouluun tulee oma ilmoittautumislinkki rippikoulu-sivuilta.

Nuoret rippikoulussa.