Tunnukseton hautausmaa

Tunnustukseton hauta-alue on uskonnollisesti neutraali siten, että hauta-alueelle ei rakenneta tai pystytetä uskonnollisia tai aatteellisia tunnuskuvia eikä sitä siunata käyttöön. Sen sijaan omaisten hankkimissa hautakivissä tunnuksien käyttö on sallittu.

Järvenpään, Keravan, Sipoon ja Tuusulan seurakunnilla on yhteinen tunnukseton hauta-alue. Alue sijaitsee Tuusulassa, Keravan hautausmaan yhteydessä, Kulloontien varrella osoitteessa Kulloontie 134.

Hautasijan osoittaminen tunnustuksettomalta alueelta edellyttää aina nimenomaista pyyntöä Järvenpään seurakunnalta. Hautaukset sovitaan Keravan seurakunnan kirkkoherranvirastossa. Hautapaikka- ja hautauspalvelumaksut määräytyvät vainajan viimeisen asuinpaikkakunnan mukaan.

Kulku tunnustuksettomalle hauta-alueelle

Tunnustuksettomalle hauta-alueelle kuljetaan omasta liittymästä, joka sijaitsee Kulloontiellä Puustellinmetsän asuinaluetta vastapäätä. Kulku hauta-alueen parkkipaikalle on pyörätien kautta. Alueen karttaa voi tarkastella openstreetmap-sivustolla. Linkki avautuu uudessa välilehdessä