Kansainvälinen diakonia

Diakonisen periaatteen mukaisesti kansainvälinen diakonia toimii kaikkein köyhimpien ja syrjäytyneimpien ihmisten, ihmisryhmien ja kansojen parissa. Kansainvälinen diakonia on osa kirkon kansainvälistä vastuuta.

Kirkon Ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kansainvälisen avun kanava ja toimii osana kirkkojen kansainvälistä avustusverkostoa. Se kuuluu Suomen suurimpiin kehitysyhteistyön ja katastrofiavun järjestöihin. Kua:n kautta maailman vähäosaisille kerätään seurakunnissa kolehteja, ohjataan vuosi- ja katastrofiavustuksia sekä järjestetään erilaisia tempauksia ja katastrofikeräyksiä.
Yhteisvastuukeräyksen tuotosta ohjataan vuosittain 60% Kirkon Ulkomaanavun kautta kansainvälisen diakonian kohteisiin.

Kirkon Ulkomaanavun verkkosivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Reilu kauppa

Järvenpään seurakunta on Reilun kaupan seurakunta. Käytämme reilun kaupan kahvia ja teetä tilaisuuksissamme ja pidämme reilua kauppaa esillä toiminnassamme.
Reilu kauppa Linkki avautuu uudessa välilehdessäparantaa perhetuottajien ja suurtilojen työntekijöiden työ- ja elinoloja sekä ympäristön hyvinvointia kehitysmaissa. Reilun kaupan ansiosta tuottajat pystyvät vaikuttamaan yhteisöjen hyvinvointiin.

Vastuuviikko

Kirkkojen kansainvälinen vastuuviikko, tuttavallisesti Ekumeeninen vastuuviikko, on Suomen kirkkojen yhteinen kansainvälisen vastuun ja vaikuttamisen viikko.

Vastuuviikkoa vietettiin ensimmäisen kerran vuonna 1978. Vastuuviikko on yli kolmekymmenvuotisen historiansa aikana ehtinyt pitää meteliä monenlaisista epäkohdista aina maailman nälästä pakolaiskysymyksiin.

Naisten Pankki

tukee hauraassa asemassa olevien naisten ammatillista koulutusta, yrittäjyyttä ja tasa-arvon toteutumista Afrikassa, Aasiassa ja Lähi-idässä. Voimavaranamme ovat aktiiviset vapaaehtoiset, tärkeät lahjoittajat ja vastuulliset yrityskumppanit. Naisten Pankin varoja hallinnoi ja hankkeet ja varainhankintaa toteuttaa Kirkon Ulkomaanapu.

Naisten Pankki verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä