Rari-toiminta keväällä 2024

Mietityttävätkö raha-asiat? Pohditko kuinka saada rahat riittämään arjessa tai kuinka velkoja kannattaisi hoitaa? Talouteen liittyviä huolia ei tarvitse murehtia yksin. Tarjoamme Rarissa maksutonta tukea ja neuvontaa raha-asioiden järjestämiseksi.

Rari-neuvojien kanssa sovitaan noin tunnin mittaisia tapaamisia kahdesta viiteen kertaa. Tapaamiset ovat seurakunnan tiloissa. Myös puhelinneuvottelut ovat mahdollisia ja sinulle maksuttomia. Tule tapaamiseen vain terveenä.

Asiointia helpottaa, jos otat mukaasi mahdolliset omat sähköiset asiointitunnuksesi. Kerää mukaasi myös kaikki tuloihin ja menoihin liittyvät asiapaperit, laskut ja viranomaisten kirjeet.

Rari-neuvontatapaamisia järjestetään tiistaisin ajanvarauksella. Koulutetut vapaaehtoiset toimivat pareittain. He ovat vaitiolovelvollisia ja tapaavat ihmisiä henkilökohtaisesti, luottamuksellisesti ja määräajan. Rari-neuvojat eivät anna rahaa tai osto-osoituksia kauppoihin. Taloudellista avustusta voit kysyä diakonian puolelta.

Ole yhteydessä!

Rahat riittämään eli Rari-toimintaa koordinoi Pia Valonen. Rari-neuvontaan liittyvissä asioissa voit ottaa yhteyttä Piaan puhelimitse p. 0400 656 976 tai sähköpostitse rari.jarvenpaa@evl.fi.

Jos raha-asiasi pohdituttavat:

Ota yhteyttä joko seurakunnan diakoniatyöntekijään
ma ja to klo 10-11 p. 0505711889.

tai lähetä viesti: rari.jarvenpaa@evl.fi.

Mikä on Rari?

Kuuntele Rari-podcastit tästä:

Klikkaa itsesi Ulosoton sähköinen asiointipalveluun.

Voit myös tilata itsellesi Takuusäätiön uutiskirjeen. Uutiskirjeessä saat tietoa Takuusäätiön palveluista ja koulutuksista.