Ikkuna Palestiinaan

ti 22.1. klo 18.00

Vanhakirkko

Ikkuna Palestiinaan. Vieraana professori emerita Hannele Niemi: Koulutus tuo toivoa Palestiinaan.

Maailmanlaajuisesti on jo saavutettu paljon siinä, että valtaosa lapsista pääsee kouluun. Oppimi¬sen laadussa on kuitenkin vakavia puutteita.

- Suuri ongelma on se, että suuressa osassa maailmaa lapset eivät opi koulussa juuri mitään. Neljän vuoden päästäkään monet eivät osaa lukea eivätkä laskea, toteaa professori emerita Hannele Niemi.

- Kaikille maailman lapsille on taattava tasa-arvoiset mahdollisuudet saada laadukasta opetusta. Hyvät opettajat luovat hyvän koulun. Jos opettajan arvostus on yhteiskunnassa heikkoa, se raunioittaa koko järjestelmän.

YK:n kasvatus-, tiede ja kulttuurijärjestö UNESCO on myöntänyt Niemelle nimikkoprofessuurin vuonna 2017. Hänen keskeisenä tehtävänään on laadukkaan ja yhdenvertaisen koulutuksen edistäminen. Tätä ennen hän on työssään eri puolilla maailmaa toiminut laadukkaan koulutuksen kehittämiseksi yli 15 vuoden ajan.

Hannele Niemi on asiantuntijana ja puhujana Järvenpään seurakunnan Ikkuna Palestiinaan -illassa tiistaina 22.1. klo 18 Vanhankirkon salissa (Kirkkotie 2) teemalla Koulutus tuo toivoa Palestiinassa. Hän vieraili viime syksynä Palestiinan opetusministeriön vieraana tutustumassa maan koulutusjärjestelmään ja sen tulevaisuuden näkymiin.
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö