Huippusolistit kruunaavat Jouluoratorion

Canzonetta Nova -kuoro juhlistaa ensimmäistä adventtia sekä 35-vuotista taivaltaan esittämällä Johann Sebastian Bachin Jouluoratorion kantaatit 1-3 Järvenpään kirkossa. Jouluoratorio on yksi Bachin rakastetuimmista teoksista, ja se tuo kuulijansa keskelle ensimmäisen joulun tapahtumia. Teoksen kauniit melodiat, riemulliset kuoro-osat sekä tutut, pohdiskelevat koraalit kuuluvat klassisen musiikin ystävien jouluperinteisiin ympäri maailman.

Canzonetta Novaa sekä barokkiorkesteri Storiaa johtaa kapellimestari Jonas Rannila. Juhlan kruunaavat nimekkäät solistit Tuomas Katajala (kuvassa), Niina Keitel, Jaakko Kortekangas sekä kuoron oma johtaja Elina Rantamäki. Rantamäki kertoo, että jo Rannilan ja Canzonetta Novan ensimmäisessä yhteisharjoituksessa oli aistittavissa, että konsertti-illasta on tulossa taiteellisesti erittäin korkeatasoinen. "Jonas Rannilan innostava ote ja rohkea musiikillinen näkemys viimeistelevät teoksen huippuunsa."

--

J. S. Bach: Jouluoratorio, kantaatit 1-3 Järvenpään kirkossa su 1.12. klo 18. Liput ennakkoon kuorolaisilta 20 euroa, ovelta 25 euroa.