Lnak 1 -leiri 17.-19.1.2020

LNAK I - leiri lähestyy!!!

Nakki-leiri lähestyy kovaa vauhtia. Upeaa että juuri Sinä olet lähdössä opettelemaan työskentelyä isosena – kuvittele että olet nyt lähdössä töihin isoseksi. Leirille lähtevät sinun kanssasi Minna, Öste, Kaisa, Satu, Eero, Astha ja Hanna.

Muista!

- olethan muistanut ilmoittautua Katriina-linkin kautta leirille. Erityisen tärkeää oli, että ilmoitit mahdolliset ruokavaliot. Linkki on ollut useamman kerran näkyvillä Whats App:issa. Pidä muutenkin silmällä WA-ryhmää, sillä lähetämme sen kautta vielä leiriviestiä.

- Jos olet ilmoittautunut leirille etkä pääse syystä tai toisesta tulemaan, ilmoita heti asiasta Minnalle (050 539 1169 + koko nimi viestiin). Jos peruutat leirille tulon ti. 14.1 jälkeen, joudumme perimään leirimaksun 25 euroa. Tämä ei koske, mikäli sairastut ja sinulla on lääkärintodistus. Mutta jos et ilmoita siitä meille, niin joudumme valitettavasti perimään maksun.

- Mikäli luet tämän viesti joulutauolla, mutta olet jättänyt LNAKIN kesken, muista ilmoittaa myös siitä meille. Tämä on tärkeää, jotta leirikeskuksen emännät eivät tee turhaa ruokaa.

Lähdemme leirille

perjantaina 17.1. klo 17.30 HUOM! kirkon YLÄparkkipaikalta. Linja-auto ottaa kyytiin myös Jampan seurakuntakodilta ja Pohjoisväylältä Nummenkylän pysäkiltä. Ole pysäkeillä ajoissa, sillä linja-auto ei odottele.

Palaamme kirkolle sunnuntaina 19.1. noin kello 13.45.

Pakkaa laukkuun

- hyvää mieltä, odotusta, leikki-ideoita ja pussillinen hymyä

- Kela-kortti omassa lompakossasi

- henkilökohtaiset lääkkeet

- muistiinpanovälineet

- Raamattu

- vuodevaatteet: alus- ja pussilakana + tyynyliina tai aluslakana ja makuupussi + tyynyliina

- ulkoiluun sopivat varusteet säähän kuin säähän, erilliset ulkoiluvaatteet, pipo, hanskat, lämpimät ja vettä pitävät jalkineet pitää olla jokaisella mukana. Pakkasella ulkoilemme pakkasessa! Eikä pieni vesisadekaan lannista meitä :) Muista, olet lähdössä isosleirille, et muotimessuille :).

- rento, lämmin ja mukava sisäasu, jota lattialla istuminen ei haittaa

- sisätossut/villasukat, sisällä on viileät lattiat

- peseytymisvälineet

- taskulamppu tai otsalamppu

Leiriohjelma rakentuu seuraavista asioista

- Ohjaajana ja isosena toimiminen leirillä

- Riittävä yöuni on olennainen osa leirillä jaksamisen kannalta. Pidetään yhdessä huolta siitä, että kaikki saavat nukkua rauhassa. Tällä tavoin selvitämme myös valmiutta toimia isosen tehtävässä.

- Myös isosilta on leirioloissa tupakointi ja nuuskaaminen kielletty, joten tämä on hyvä tilaisuus lähteä harjoittelemaan savuttomuutta.

- Leirin ohjelma suunnitellaan ja toteutetaan pienissä ryhmissä. Osa ohjelmasta toteutetaan ulkona, joten varustaudu siihen, että tarkenet olla ulkona kylmällä tai märällä säällä.

- leirillä saat lisätietoja kesän leireistä: voit siis täyttää isoshakulomakkeen myös leirillä.

Kotiin jätetään

- Päihdyttävät aineet: mikäli näitä tavataan joltain, niin asianomainen henkilö lähtee omalla kustannuksella kotiin

- Muut hyvää leirifiilistä häiritsevät asiat ja tavarat:

→ Kännykkä on mukanasi omalla vastuulla. Sitä säilytetään huoneessa yhteisen ohjelman aikana ja kännykkä pidetään suljettuna yön aikana. Yövalvoja pitää huolta siitä, että saamme nukkua rauhassa. Toivottavasti hänen ei tarvitse ryhtyä keräämään kännyköitä talteen.

Pyydäthän myös vanhempiasi lukemaan tämän infon.

Nähdään leirillä! Leiriterveisin

Minna Valkeapää 050 539 1169, minna.valkeapaa@evl.fi