Jussi Syren and The Groundbreakers

ke 26.2. klo 19.00

Kirkko

Tervetuloa nauttimaan gospelista!

Jussi Syren And The Groundbreakers on kansainvälisestikin arvostettu bluegrass-yhtye, jonka akustista sointia on kuultu Suomen lisäksi yhdeksässä Yhdysvaltain osavaltiossa ja kuudessa Euroopan maassa. Hengellisyys kuuluu olennaisena osana bluegrass-musiikkiin ja kirkkokonserteissa Groundbreakers keskittyy pelkästään gospel-ohjelmistoon. Omien kappaleiden lisäksi yhtye esittää monipuolisesti eri lähteistä olevaa materiaalia aina Hank Williamsin country-gospelistavirsiin asti. Yhteisenä tekijänä bändin omintakeinen menevä soundi ja monipuoliset lauluharmoniat. Sastamalalaisen laulaja-mandolinisti Syrenin lisäksi yhtyeeseen kuuluvat kitaristi J.P.Putkonen, banjisti Tauri Oksala, sekä basisti Tero Mäenpää.

Mitä on bluegrass?
Bluegrass on amerikkalaista akustista maalaismusiikkia, joka on eriytynyt omaksi tyylilajikseen muusta country-musiikista 40-luvulla. Suuntauksen isänä pidetään kentuckylaista laulaja/mandolinisti Bill Monroeta. Muista countryn tyylisuunnista sen erottaa akustisuus ja rummuttomuus. Olennainen rooli on banjolla, jota soitetaan ns. kolmisormi-tyyliin. Muita bluegrass-yhtyeen instrumentteja ovat mandoliini, viulu, akustinen kitara ja basso.

---

Jussi Syren and The Groundbreakers - gospelkonsertti. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.
  • Musiikki Musiikki

Linkki avautuu uudessa välilehdessä