Ikuinen valo

Ikuinen valo - tumma maisemakuva, jossa valonpilkkuja.

Kirkko

Canzonetta Nova johdattelee kuulijoitaan hiljaiseen viikkoon Ikuinen valo -konsertillaan palmusunnuntai-iltana.

Konsertti koostuu kahdesta teoksesta, joista ensimmäisenä kuullaan John Rutterin Visions (2016). Kukin teoksen neljästä osasta kertoo näyn Jerusalemin kaupungista. Visions on sävelletty sooloviululle, diskanttikuorolle ja orkesterille, ja sen esittävät Canzonetta Novan naislaulajat Vantaan musiikkiopiston kamariorkesterin kanssa, viulusolistinaan Lotus Tinat. Teoksen johtaa Juhani Lamminmäki.

Morten Lauridsenin Lux aeterna (1997) yhdistelee eri aikakausien musiikkityylejä varhaisista kirkkosävellajeista nykypäivän dissonansseihin. Säveltäjän teokseen valitsemat latinankieliset pyhät tekstit kertovat valosta. Teoksen esittävät Canzonetta Nova sekä urkuri Katri Vanhamäki Elina Rantamäen johdolla.

Ikuinen valo, konsertti Järvenpään kirkossa su 10.4. klo 18. Ohjelma 15e.