Kesäillan konsertti

Kirkko

Tervetuloa kesäillan konserttiin!

Urkumatka Ranskan, Saksan ja Järvenpään kautta Kiovan porteille

Nyt on mahdollisuus päästä ympäristöystävälliselle kiertomatkalle ympäri Eurooppaa, kun matkanjohtajiksi Järvenpään kirkon urkupenkille kipuavat Ville Urponen ja Heikki Ruokonen. Alkumatkasta pysähdymme ihastelemaan Ranskan ja Saksan maaseudulla asustelevia lintuja, jotka kukkuvat ja kotkottavat elokuun illassa. Leipzigissa pysähdymme kuulemaan Tuomaskirkon kanttorin Johann Sebastian Bachin tuttuja säveliä, ennen kuin suuntaamme matkan kohti kotimaata ja Järvenpäätä.

Matka huipentuu välietappien kautta Musorgskin Näyttelykuvista tutulle Kiovan suurelle portille. Toisena matkanjohtajana toimiva Heikki aikoo ottaa kulkupeliksi myös syntetisaattorin, joten matkasta tulee taatusti värikäs ja tapahtumarikas, kun Ville ja Heikki johdattavat meitä kiertoajelulla sekä yhdessä että erikseen. Kiinnittäkää turvavyönne niin lähdetään!

----

Ti 23.8 klo 20 Kiovan suuri portti, Ville Urponen ja Heikki Ruokonen, urut. Vapaa pääsy, ohjelma 10€.

Järvenpään seurakunnan kesäkonserttisarja juhlistaa tänä vuonna 70 vuotta täyttävää seurakuntaa.
Konserttisarja huipentuu 30.8 kuultavaan Mozartin Requiemiin.