Kesäisiä konsertteja Järvenpään kirkossa

Baritoni Toni Hintsala.

Baritoni Toni Hintsala. Kuva Ville Hautakangas.

Kesäisiä konsertteja Järvenpään kirkossa

Tiistaina 7.6.2022 klo 20 käynnistyy Järvenpään seurakunnan perinteinen Kesäillan konsertit – konserttisarja. Tänä vuonna sarja juhlistaa omalta osaltaan Järvenpään seurakunnan 70-vuotisjuhlavuotta.

Konserttisarjan aloittaa konsertti "Hän kulkevi kuin yli kukkien", jossa esiintyy seurakunnan kanttori Toni Hintsala yhdessä pianisti Kaj Ekmanin ja urkuri Katariina Kopsan kanssa. -

-Hintsalan kaunisvärinen baritoni on tullut monelle järvenpääläiselle tutuksi. Tässä konsertissa hän taituroi muuan muassa järvenpääläissäveltäjien Jean Sibeliuksen ja Juhani Haapasalon sävellysten parissa, kertoo seurakunnan johtava kanttori Mikko Haapaniemi.

Konserttisarjassa on luvassa todella korkeatasoisia konsertteja, erilaisia kokoonpanoja ja tyylillisesti monipuolinen kattaus musiikkia. Näistä mainittakoon esimerkiksi Miikka Lehtoahon tuttuihin virsiteemoihin kirjoittamat urku-piano duot. Luvassa on myös aivan tuoreita sävellyksiä kesäisitä teemoista. Konserttisarjan päättää elokuussa Mozartin Requiem, jossa kuorona toimii seurakunnan kamarikuoro Canzonetta Nova. Mozartin Requiem on ensimmäinen suuri kirkkomusiikkiteos, jonka Canzonetta Nova on esittänyt ja siksi se valikoitui juhlavuoden ohjelmistoon.

-Kahtena aiempana kesänä konsertteja on jouduttu koronapandemian takia pitämään verkossa, mutta nyt olemme toiveikkaita, että saamme pitää konsertit normaaliin tapaan, niin sanotusti livenä, kertoo seurakunnan johtava kanttori Mikko Haapaniemi ja toivottaa kaikki tervetulleiksi Kesäillan konsertteihin Järvenpään kirkkoon.

Kesäillan konsertit

Ti 7.6. klo 20 Hän kulkevi kuin yli kukkien
Toni Hintsala, baritoni, Kaj Ekman, piano,
Katariina Kopsa, urut