Järvenpään hautausmaa on valittu vuoden 2022 hautausmaaksi

Kuvassa vasemmalla Johanna Nieminen, Anja Tyynelä, Satu Vuorinen, Kari J. Hietala ja Ville-Pekka Jokinen.

Suomen Hautaustoimistojen Liitto ry. on valinnut Järvenpään seurakunnan hautausmaan Vuoden 2022 hautausmaaksi. Liitto valitsee vuosittain vuoden seurakunnan tai hautausmaan. Tarkoituksena on kiinnittää huomiota hautaustoimistojen ja seurakuntien yhteistyöhön sekä omaisten mahdollisimman hyvään palveluun. Tunnustus annetaan seurakunnalle tai hautausmaalle, jonka henkilöstö on tukenut omaisia ja suhtautunut heihin ystävällisesti ja myötäeläen. Perusteena voi olla myös hyvä ja rakentava yhteistyö hautaustoimistojen kanssa.

- Vuoden hautausmaa 2022 -valinta on meille suuri kunnia juuri tänä vuonna, kun Järvenpään seurakunta täyttää 70 vuotta, totesi Järvenpään seurakunnan seurakuntapuutarhuri Satu Vuorinen seurakunnan kiitospuheessa.

Järvenpään hautaustoimea on kehitetty paljon viime vuosina. Hautaustoimen kaikki asiakaspalvelu on keskitetty hautausmaan toimistoon, mikä mahdollistaa siunausaikojen sopimisen lisäksi myös hautapaikkaan liittyvän selvitystyön. Myös erilaisia hautauspaikkavaihtoehtoja on kehitetty. Uusimpina Järvenpään hautausmaalle ovat tulossa Uurnametsä ja Toivonlehto, kertoo seurakunnan talousjohtaja Kari J. Hietala.

Vuoden 2022 hautausmaa -tunnustuspalkinto jaettiin hautaustoimistojen päivillä 16.9.2022 Helsingin Kalastajatorpalla. Palkinnon kävivät Järvenpään seurakunnan puolesta vastaanottamassa hautausmaamestari Johanna Nieminen, toimistosihteeri Anja Tyynelä, seurakuntapuutarhuri Satu Vuorinen ja talousjohtaja Kari J. Hietala. Ryhmäkuvassa takana palkinnon luovuttanut Suomen Hautaustoimistojen Liiton puheenjohtaja Ville-Pekka Jokinen.

Mon Sep 19 09:12:00 EEST 2022