Brahmsin lohdullinen sielunmessu

Brahms: Ein deutsches Requiem Järvenpään kirkossa sunnuntaina 20.11. klo 18.

Canzonetta Nova2 @Ville Hautakangas netti (1).jpg

Canzonetta Nova Elina Rantamäki johtajanaan. Kuva: Ville Hautakangas

Johannes Brahmsin Ein deutsches Requiem, Saksalainen sielunmessu, koostuu säveltäjän itsensä valitsemista lohdullisista Raamatun jakeista. Nämä toivoa tuovat tekstit yhdessä Brahmsin mestarillisen sävelkielen kanssa sopivat täydellisesti kirkkovuoden viimeiseen pyhään, tuomiosunnuntaihin. Teoksen voi kuulla lauantai-iltana Keravan ja sunnuntai-iltana Järvenpään kirkossa.

Canzonetta Novan ohjelmistossa Ein deutsches Requiem saa nyt ensiesityksensä. Teoksen urkurina on Pekka Suikkanen ja patarumpalina Mikael Kronholm. Solisteina laulavat Elina Rantamäki, sopraano sekä Toni Hintsala, baritoni. Musiikkia johtaa Eric-Olof Söderström.

----

Brahms: Ein deutsches Requiem. Keravan kirkko la 19.11. klo 18 ja Järvenpään kirkko su 20.11. klo 18. Canzonetta Nova, Pekka Suikkanen, Mikael Kronholm, Elina Rantamäki, Toni Hintsala, Eric-Olof Söderström. Vapaa pääsy, ohjelma 15 e.

2022-11-16 11:50:00.0