Lasten vaaleissa Enkeli, Pulmu-kyyhky ja Susi Sileä keräsivät ääniä

Järvenpään seurakunnan Lasten vaalien vaalitoimitsijat pappi Sanna Hassinen ja varhaiskasvatustyön ohjaaja Pauliina Nyman.
Järvenpään seurakunnan Lasten vaalien
vaalitoimitsijat pappi Sanna Hassinen ja
varhaiskasvatustyön ohjaaja Pauliina Nyman.

Sunnuntaina 20.11.2022 seurakuntavaalien ohella järjestettiin Lasten vaalit Vanhankirkon salissa. Ehdokkaina olivat Enkeli, Pulmu-kyyhky ja Susi Sileä. Vaaleissa saivat äänestää kaikki 2–12 -vuotiaat.

- Paikalla kävi yhteensä 37 henkilöä, osa äänestäjien mukana olleita aikuisia sekä osa niin pieniä, ettei heillä ollut vielä ikää äänestää. Varsinaisia äänestäjiä kävi klo 11–13 välillä yhteensä 18, kertovat Lasten vaalien käytännön toteutuksesta Järvenpään seurakunnassa vastaavat ja vaalitoimitsijoina toimineet pappi Sanna Hassinen sekä varhaiskasvatustyön ohjaaja Pauliina Nyman.

Muutama äänestäjä kertoi Lasten vaalien olleen odotettu juttu, josta oli puhuttu jo esimerkiksi kerhossa etukäteen. Omaa ehdokastakin oli mietitty tarkasti. Äänestäjien mukana olleilta aikuisilta tuli kiitosta siitä, että lapset oli huomioitu erikseen vaalipäivänä Lasten omien vaalien muodossa.

Lasten vaaleja järjestettiin seurakuntavaalipäivänä monissa Suomen ev-lut. seurakunnissa. Lasten vaalien valtakunnallisena järjestäjänä toimii Lastenkirkko.

Entäpä ne vaalitulokset?

Ehdokkaina olleiden Enkelin, Pulmu-kyyhkyn ja Susi Sileän äänet jakautuivat seuraavasti:

• Enkeli 8 ääntä
  • Pulmu-kyyhky 1 ääni
  • Susi Sileä 8 ääntä
  • Lisäksi uurnassa oli yksi tyhjä äänestyslippu

Lasten vaalien valtakunnallisia tuloksia odotellaan julkaistavaksi sivulla https://lastenkirkko.fi

2022-11-22 22:31:00.0