Kaukolämpöputkia on uusittu Pöltsamaan kirkossa

Ystävyysseurakunta Pöltsanmaalla on saanut Järvenpään seurakunnalta tukea kaukolämpöputkien uusimiseen.

600_400_false_false_fc5f81810c8ef7e0f724af3b4397f7c0.jpg

Kuva: Visit Estonia

Pöltsamaan kirkon kaukolämpöputkia on uusittu. Põltsamaan kirkkoherra Markus Haamer lähetti aiemmin avustuspyynnön molempiin suomalaisiin ystävyysseurakuntiin Järvenpäähän ja Kangasalle.

Kaukolämpöputken uusiminen arvioitu hinta on 45.325 €, josta Põltsamaan kunnan on tarkoitus maksaa puolet. Lisäksi seurakunnan maksettavaksi tulee lämmönvaihtimen uusiminen. Kaikkiaan Põltsamaan seurakunnalle kirkon kaukolämpöputken ja lämmönvaihtimen uusiminen maksaa arviolta noin 33.000 €.

Järvenpään seurakunta on tukenut Põltsamaan ystävyysseurakuntamme kaukolämpöremonttia 10.000 eurolla. Remontti on nyt edennyt ja Põltsamaan kirkkoherra Markus Haamer välittää kiitokset Järvenpään seurakunnalle.

- Kiitos avustuksesta! Olemme kovin kiitollisia, että olette ymmärtäneet tilanteen ja tulleet tukemaan.

- Tällä hetkellä remontissa putket ovat maassa ja vedellä täytetyt. Remonttia ei ole vielä maksettu. Tämän hetken ongelma on siinä, että löysimme firman, joka oli valmiina tekemään kirkon lämmönvaihtosysteemin.

- Toinen ongelma on se, ettei meillä ole lämmittäjää. Yksi mies käväisi lokakuussa harjoittelemassa, mutta ei ollut valmis jatkamaan. Löysimme toisen miehen, joka hoiti lämmitystä kaksi viikonloppua, ja nyt eilen hän sanoi, ettei tulekaan. Onneksi meillä on hetkellä öljyä olemassa ja saamme sitä käyttää.

- Yritämme saada nopeasti kaukolämpötyön alkuun, mutta uutta ihmistä ei ole vielä tiedossa, Markus Haamer toteaa.

2022-11-24 13:41:00.0