Leiriniemessä ollaan aikataulussa

MicrosoftTeams-image (32).png

Järvenpään seurakunnan leirikeskuksen, Leiriniemen, laajennusosan rakentaminen vanhan rantasaunan tilalle etenee tällä hetkellä aikataulussa.

- Tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen. Laajennus valmistuu näillä näkymin aikataulun mukaisesti eli kesäksi saadaan käyttöön. Myös hankkeen kustannusarvio on pitänyt, kertoo seurakunnan ylläpitopäällikkö Tapani Alatalo.

Leirikeskuksen laajennuksen kokonaispinta-ala on 200 m². Tiloihin on tulossa kaksi saunaa sekä n. 80 m² takkatupa. Rakennuspiirustusten mukaan tilaa tulee näin n. 50-70 henkilölle.

- Lisäksi saadaan lisätilaa varsinkin kesäkäytössä takkatuvan päätyyn, jonne rakentuu iso katettu terassi. Takkatuvan ja terassin välille tulee liukulasiovet, jotka suurelta osin aukaisee koko seinän. Eli sadesäitäkin voidaan haluttaessa viettää pihan terassilla kuivana. Kaiken kaikkiaan uusi leirikeskuksen uusi laajennusrakennus on malliltaan selkeämpi kuin vanha, nyt purettu rantasauna.

Mitä Leiriniemen rakennustyömaalla tapahtuu nyt?

- Vesikaton peltitöitä, jotka valmistuvat tämän vuoden puolella. Ikkunat ovat saatu juuri paikoilleen. Ovet tulevat tällä viikolla, joten saadaan seinät umpeen vielä enne joulunpyhiä. Lisäksi on tehty väliseiniä ja muuraustöitä sekä ilmanvaihdon kanavistoasennuksia niin pitkälle kuin mahdollista.

- Hieman lisätöitäkin on tullut. Lähinnä siksi, että jouduimme uusimaan sähkönsyöttökaapelin päärakennukselta saunalle. Vanha kaapeli osoittautui alimitoitetuksi ja aikansa eläneeksi. Sen käyttöikä ei olisi enää ollut kovin pitkä, jos se olisi sinne jätetty.

Kuva: Kari J. Hietala

2022-12-20 15:45:33.0