Aino Luhtaselasta Järvenpään seurakunnan II kappalainen

Aino Luhtasela.

Seurakuntapastori Aino Luhtasela on valittu 18.4.2023 pidetyssä kirkkovaltuuston kokouksessa yksimielisesti Järvenpään seurakunnan II kappalaisen virkaan. Viran tehtäviin kuuluu mm. toimiminen esihenkilönä osalle papistoa.

Luhtasela on valmistunut teologian maisteriksi vuonna 2015. Hänet on myös vihitty papiksi samana vuonna. Luhtasela on suorittanut pastoraalitutkinnon vuonna 2021. Luhtasela on suorittanut myös Syvemmälle messuun -kurssin vuonna 2022 Lisäksi hän on suorittamassa Johtamisen perusteet -koulutusta.

Työkokemusta Luhtaselalla on seurakuntapappina kaikkiaan noin 7,5 vuotta: Nivalan seurakunnassa noin 1 vuotta, Kalajoen seurakunnassa 3 vuotta 8 kk ja Järvenpään seurakunnassa noin 3 vuotta.

- Kiitos tästä luottamuksesta. Silloin kuin tulin Järvenpään seurakuntaan, ajattelin, että tämä on sellainen paikka, missä haluan olla. Se, että olen nyt saanut nyt tällaisen etenemismahdollisuuden ja uudenlaisen puolen omaan työhöni ja yhdyselämään tässä seurakunnassa, olen kyllä siitä kiitollinen. On ihana jatkaa tätä työtä uudella tavalla, mutta samalla ajatuksella, Luhtasela iloitsi kiitospuheessaan.

Seurakuntapastori Ville Halkoluoto valittiin Järvenpään seurakunnan II kappalaisen vaalissa 1. varasijalle. Koulutukseltaan Halkoluoto on teologian maisteri, ja hänet on vihitty papiksi vuonna 2018. Halkoluoto on suorittanut pastoraalitutkinnon vuonna 2022. Hän on osallistunut yhteisövalmennukseen vuosina 2019–2021. Halkoluodolla oli hakuajan päättyessä työkokemusta seurakuntapappina kaikkiaan noin 4,5 vuotta: Oulun tuomiokirkkoseurakunnassa noin 6 kk ja Hämeenlinna-Vanajan seurakunnassa noin 4 vuotta.

Kirkkovaltuuston kokous 18.4.2023 on katsottavissa kokouksesta kahden viikon ajan
--> Järvenpään seurakunnan YouTube-kanavalla

2023-04-18 23:13:00.0