Suomen Kanttorikuoro Järvenpäässä

Suomen Kanttorikuoro konsertoi Järvenpään kirkossa tiistaina 9.5. klo 19.

Suomen Kanttorikuoro.

Suomen Kanttorikuoro

Suomen Kanttorikuoro eli Chorus Cantorum Finlandiae konsertoi Järvenpäässä 9.5.2023. Kuoro kokoaa yhteen hengellisen musiikin huippuammattilaisia eri puolilta Suomea ja sen taiteellisena johtajana toimii tamperelainen Markus Yli-jokipii.

Kuoro koostuu monipuolisen koulutuksen saaneista kirkkomuusikoista. Tämä mahdollistaa värikylläisen, rikkaan ja vivahteikkaan soinnin. Kuoro kokoontuu 4–5 kertaa vuodessa muutaman päivän harjoitus- ja esiintymiskiertueelle eri puolille Suomea.

Järvenpään konsertissa Suomen Kanttorikuoro juhlii 75-vuotistaivaltaan suomalaisen kirkkomusiikin merkeissä. Ohjelmassa kuullaan mm. Sibeliusta, Kuulaa, Madetojaa, sekä Janne Salmenkankaan uusi upea teos Rauhan rukous sekä kauneimpia hengellisiä lauluja. ”Kanttorikuoro konsertoi aina eri paikkakunnilla ympäri Suomea ja kuoron vierailu omassa kotikirkossa on harvinaista herkkua! Sen vuoksi kannattaa tulla kuulolle nauttimaan hienosta suomalaisesta kuoromusiikista,” sanoo kuoronjohtaja Markus Yli-jokipii.

Säveltäjä Janne Salmenkangas kuvailee Suomen Kanttorikuoron tilausteoksen Rauhan rukous syntyneen sotauutisten keskellä. ”Se on oma henkilökohtainen ja samalla koko ihmiskunnan harras rukous kestävän rauhan puolesta,” kertoo Salmenkangas.

---

Suomen kanttorikuoro 75 vuotta -konsertti tiistaina 9.5. klo 19 Järvenpään kirkossa.

Suomalaista musiikkia mm. säveltäjiltä Sibelius, Kuula, Madetoja ja Salmenkangas,
Suomen kanttorikuoro, johtaa Markus Yli-Jokipii.

Vapaa pääsy, ohjelma 15 €

2023-04-28 09:39:00.0