Osallistu jumalanpalvelukseen verkon välityksellä

Valtioneuvoston 16.3.2020 tekemien linjausten pohjalta evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat laatineet seurakunnille jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia koronavirusepidemian aikana koskevat ohjeet.

Järvenpään seurakunnassa sunnuntain jumalanpalvelukset toimitetaan ilman kirkkotilassa läsnä olevaa seurakuntaa.  Paikalla ovat ainoastaan messun toimittajat. Jumalanpalvelukseen pääsee osallistumaan verkkosivujemme kautta.

Jumalanpalveluksen jälkeen klo 11-13 kirkko on avoinna hiljentymistä ja rukousta varten. Kyseessä ei ole yleisötilaisuus, vaan haluamme tarjota ihmisille mahdollisuuden hiljentymishetkeen.

Kasteissa, häissä ja hautajaisissa suositellaan valtioneuvoston linjausta 10 osallistujasta. Diakoniatoimisto, kirkkoherranvirasto ja hautaustoimisto ovat avoinna normaalisti, mutta toiveena on, että asiointi käydään joko puhelimitse tai sähköpostilla.

Seurakunnan muu säännöllinen toiminta, leirit, retket ja rippikouluopetus ovat tauolla 13. huhtikuuta asti.  Myös maaliskuulle ja huhtikuun alkuun suunnitellut tilaisuudet ja konsertit on peruttu.

Piispojen oheistuksen löydät täältä.

2020-03-17 13:41:00.0