Alasalista tuli Oliivi - nimikilpailun voittaja ratkesi

oliivi.jpg

Alasalista tuli Oliivi - nimikilpailun voittaja ratkesi

Järjestimme toukokuun alussa kilpailun, jossa uudistetulle Vanhakirkon alasalille etsittiin sopivaa nimeä. Nimiehdotuksia tuli yhteensä 54, ja nimen valitsi seurakuntalaisista ja työntekijöistä koostuva aikuistyön tiimi. Pitkällisen pohdinnan jälkeen voittajaksi valikoitui Oliivi-nimi.

Miksi Oliivi, pastori Petri Repo?

- Nimeä valittaessa painotettiin sitä, että sen tulisi olla iskevä, napakka ja helppokäyttöinen. Toiveissa nimittäin on, että uudesta tilasta tulisi helposti lähestyttävä seurakuntalaisten olohuone. Siksi nimenkin tulee olla sellainen, että se jää mieleen ja sitä on helppo käyttää. Nimi Oliivi on myös sopivalla tavalla seurakunnan tilalle sopiva, sillä se vie ajatukset raamatullisiin maisemiin. Se sopii myös hyvin ajatukseen olohuoneesta tai leppoisasta tilasta, jossa voit istahtaa hetkeksi vain alas ikään kuin oliivipuun varjoon ja ottaa rennosti.

Kuka nimen keksi?

- Nimiehdotuksen teki seurakuntamme nuorisotyönohjaaja Jari V. Niemi. Kilpailu oli avoin kaikille, eikä aikuistyön tiimi ollut tietoinen esitysten tekijöistä valintaa tehdessään, Repo kertoo.

Petri Repo ja Satu Rautiainen luovuttavat ensi viikolla voittajalle muhkean herkkukorin. Satu Rautiainen toimii seurakunnassa vapaaehtoistehtävissä ja oli mukana nimeä valitsemassa.

Kiitos kaikille nimikilpailuun osallistuneille!

Katso video herkkukorin luovutuksesta.

YouTube-video

Fri May 15 14:54:00 EEST 2020