Järvenpään seurakunnan tuloveroprosentti pysyy ennallaan

Järvenpään seurakunnan kirkkovaltuusto vahvisti lokakuun kokouksessaan, että Järvenpään seurakunnan tuloveroprosentti on 1,25 %.

Ruokakassijakelu Jampan seurakuntakeskuksessa.

Evankelis-luterilaisten seurakuntien tuloveroprosentti on keskimäärin 1,39 %. Järvenpään seurakunta kuuluu Tuusulan rovastikuntaan, jossa Järvenpään lisäksi Hyvinkään, Keravan ja Mäntsälän seurakunnissa tuloveroprosentti on 1,25 %. Tuusulan ja Nurmijärven seurakuntien tuloveroprosentti on 1,45%.

Verovaroin seurakunnat järjestävät laajaa toimintaa. Jumalanpalveluksien ja kirkollisten toimituksien lisäksi seurakunnilla on muun muassa diakonia-, lapsi- ja nuorisotyötä.

- Seurakunta käyttää noin 400 000 euroa vuosittain diakoniaan sekä lapsiin, nuoriin ja lapsiperheisiin kohdistuvaan työhön noin 1.7 miljoonaa euroa. Korona-aikana diakonia on huolehtinut ruokakassijakelusta vähävaraisille Järvenpäässä. Seurakunnan uutta toimintaa on koulutettujen vapaaehtoisten toteuttama Rari eli arjen raha-asioiden neuvontapalvelu, kertoo talousjohtaja Kari J. Hietala.

Wed Oct 21 13:57:00 EEST 2020