Kokkosen kuoroteoksia kesäillassa

Kesäillan konsertti "Kokkonen 100v.!" tiistaina 24.8. klo 20 Järvenpään kirkossa.

Helsingin kamarikuoro kesätunnelmissa.

Kuva Heikki Tuuli

Säveltäjä Joonas Kokkosen syntymästä tulee tänä syksynä kuluneeksi sata vuotta. Tämän merkkivuoden kunniaksi on Helsingin kamarikuoro koonnut konserttiohjelman, jonka keskiössä on Kokkosen musiikki ja sitä täydentävät Aarre Merikannon sekä Erkki Salmenhaaran teokset. Nämä säveltäjät muodostavat kiinnostavan opettaja-oppilas-ketjun: Aarre Merikanto opetti Joonas Kokkoselle sävellystä ja Kokkonen taas Salmenhaaralle. Kokkosen kuoroteoksista kesäillan konsertissa kuullaan Missa a cappella sekä Laudatio Domini.

Helsingin kamarikuoro tunnetaan erityisesti nykymusiikin esittäjänä ja se on Suomen ainoa ammattilaulajista koostuva kamarikuoro. Kuoron taiteellisesta toiminnasta vastaa professori Nils Schweckendiek.

---

Kesäillan konsertti Kokkonen 100v.! 24.8. klo 20 Järvenpään kirkossa. Vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa.

Järvenpään kirkkoon voidaan ottaa korkeintaan 160 konserttivierasta. Noudatamme kirkossa turvavälejä ja yleisiä hygieniaohjeita. Suosittelemme kasvomaskin käyttöä.

2021-08-18 16:57:00.0