Anni Hyvärinen (vasemmalla) ja Salme Laurila.

Seurakunta sai omat kirkkolapaset ja -sukat

Sunnuntaina 6. marraskuuta Järvenpään kirkossa puikot heiluivat. Iloinen puheensorina täytti kirkon ennen Villasukkamessua ja sen jälkeen, kun penkeissä syötiin tuoreita korvapuusteja.

Lämminhenkinen Villasukkamessu on Anni Hyvärisen idea. Ajatus seurakunnan omista lapasista kehkeytyi Rekikadun käsityökerhosta.

-Jampan kässäkerhossa keskustelimme Anu Sorjosen kanssa seurakunnan 70-vuotisjuhlavuodesta, siitä siellä syntyi idea lapasiin, kertoo Salme Laurila.

-Piirtelen ja suunnittelen ruutupaperille ja yhdistelen erilaisista ohjeista. Olen tehnyt erilaisia käsitöitä aina ja neulon iltaisin televisiota katsoessa, lapaset, sukat ja pipot, kaikki käsillä tekeminen on mun juttu. Olen mukana Jampan kässäkerhossa, jonka kautta olen saanut lahjotettuja lankoja.

Villasukkamessussa uudet kirkkolapaset ja -sukat julkaistiin näyttävästi. Sukat ovat Anni Hyvärisen suunnittelemat, lapaset Salme Laurilan käsialaa. Neuleohjeet löytyvät ohesta.

Seurakunnan Facebook-sivuilla käynnistettiin ennen messua kirkkolapasten arvonta ja sen voitti Sari L.

Sari voitti itselleen lämpöiset kirkkolapaset.

Katso ohjeet:

kotikirkkolapaset