Pappi Aino Luhtasela vihkii pareja Tuusulanjärven lautalla 26. elokuuta. Kuva: Aino Hassinen

Vihille järven aalloilla

Järvenpään seurakunta tarjoaa avioliittoa harkitseville persoonallisen tavan mennä naimisiin elokuussa.
Seurakunnan papit vihkivät pareja Suomen luonnon päivänä 26.8. Vanhankylänniemen edustalla Tuusulanjärven lautalla. Vieraita lautalle mahtuu noin 60. Seurakunta järjestää tilaisuuteen tarvittaessa musiikin.

Vapaita vihkivuoroja (tunnin välein) voi tiedustella kirkkoherranvirastosta p. 09 271 941. Vihkivaraukset viimeistään 31.7. mennessä.

Kirkolliset häät on mahdollista järjestää, kun puolisot ovat rippikoulun käyneitä ja kirkon jäseniä. Vihkiminen onnistuu myös, kun vihittävistä toinen kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja toinen johonkin muuhun kristilliseen kirkkoon tai kristilliseen uskontokuntaan Suomessa tai ulkomailla. Kristillisiä kirkkoja ovat esimerkiksi ortodoksinen kirkko, katolinen kirkko sekä helluntaikirkko, adventtikirkko, vapaakirkko ja baptistikirkko.

Vihkimisestä täältä.
Suomen luonnon päivästä.