Maahanmuuttajat

Maahanmuuttajatyö on koko seurakunnan yhteistä toimintaa ja eri työalat ovat sitä toteuttamassa. Perustana on lähetystyön ajatus, että kutsumme ihmisiä erilaisista taustoista mukaan seurakuntaan toimimaan yhdessä. Pyrimme lisäämään kulttuurien ja uskontojen välistä vuorovaikutusta.

Seurakunta toimii yhdessä Järvenpään kaupungin ja eri järjestöjen kanssa maahanmuuttajien kotoutumista edistävässä työssä. Kaupunki on laatinut Järvenpään maahanmuuttajien kotouttamisohjelman, jossa seurakunta on mukana.

Teemme yhteistyötä Tukea ja Tekoja-verkostossa kaupungin Maahanmuuttajatoimisto Verson Linkki avautuu uudessa välilehdessäkanssa, Setlementti LouhelanLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä muiden kolmannen sektorin toimijoiden kanssa kotoutumisen edistämisessä. Järjestämme monikulttuurisia tapahtumia ja retkiä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Vietämme kansainvälistä messua kaksi kertaa vuodessa.

Järvenpään seurakunnan kirpputori toimii kirkon alakerrassa. Kirpputorin toiminnassa on mukana paljon vapaaehtoisia ja kirpputorilta annetaan myös lahjoituksia apua tarvitseville yhteistyössä diakoniatoimiston ja kaupungin sosiaalitoimen kanssa.

Jos sinua kiinnostaa vapaaehtoistoiminta maahanmuuttajien parissa tai haluat maahanmuuttajana mukaan vapaaehtoistoimintaan, voit ottaa yhteyttä vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Tarja Karhuun.