Tule mukaan kansainväliseen toimintaan

Kansainvälistä toimintaa on Järvenpään seurakunnassa sekä Suomeen muualta muuttaneille että täällä aina asuneille. Tule mukaan! Tai kiinnostaako sinua kansainvälinen toiminta maailmalla? Haluatko kotoa käsin osallistua elämään muualla maailmalla?

Laurilan kohtaamispaikka avoinna tiistaisin klo 14-16.
Kansainvälisen kohtaamisen tila, mikä tukee kotoutumista ja alueen ihmisten kanssakäymistä.
Kaikenikäiset tervetuloa mukaan! Tarjolla kahvia, teetä ja pientä purtavaa.

Добро пожаловать
на место
встречи Лаурилы!
Место встречи
— это место для международного
общения, где вы можете найти
новых друзей и провести время.
Добро пожаловать всем, независимо
от возраста!
Предлагаются кофе, чай и закуски.
Открыто с 14:00 до 16:00

Laurilan
seurakuntakoti
Адрес: Riihitie 2

Monikielinen ja -kulttuurinen seurakuntamme

Welcome to Järvenpää Lutheran Church

по-русски

Apua katastrofeihin!

Kun katastrofi sattuu, apua tarvitaan pikaisesti. Suomen Lähetysseura kerää jatkuvasti varoja katastrofirahastoon, jotta se pystyy vastaamaan kriisitilanteisiin nopeasti.

Suomen Lähetysseuran humanitaarinen apu kohdentuu ensisijaisesti maihin, joissa sillä on jo ennestään toimintaa. Näin apu saadaan nopeasti ja luotettavasti perille. Paikallisia yhteistyökumppaneita koulutetaan katastrofeihin varautumisessa ja niiden ennaltaehkäisyssä. Katastrofien sattuessa Lähetysseura antaa hätäapua ja psykososiaalista tukea katastrofien uhreille. Tuki jälleenrakennukseen auttaa paluuta normaaliin elämään. Lähetysseura sitoutuu kaikessa toiminnassaan kansainvälisiin humanitaarisen avun normeihin ja standardeihin. Humanitaarista apua annetaan etniseen taustaan, uskontoon tai kansallisuuteen katsomatta. Suomen Lähetysseura huolehtii siitä, että apua saavat erityisesti kaikkein haavoittuvimmassa asemassa olevat, kuten vammaiset ihmiset, lapset, vanhukset ja naiset.

Tue Suomen Lähetysseuran humanitaarista apua!

MobilePay nro 10020 (Järvenpään seurakunnan MobilePay -nro Suomen Lähetysseurassa)

Tekstiviesti: Lähetä viesti AUTA20 (20 €) tai AUTA10 (10 €) numeroon 16155

Soittamalla numeroon 0600 11320 (Puhelun hinta 20,28 € + pvm)

Tilisiirto: IBAN FI38 8000 1400 1611 30, kirjoita viestiksi Auta

Lisää tietoa Suomen Lähetysseuran työstä ja avun kohteista: www.suomenlahetysseura.fi

Keräysluvat: Manner-Suomi RA/2020/1538, voimassa toistaiseksi 1.1.2021 alkaen, myönnetty 1.12.2020, Poliisihallitus. Ahvenanmaa ÅLR 2023/6487, voimassa 1.1.–31.12.2024, myönnetty 24.8.2023 Ahvenanmaan maakuntahallitus. Kerätyt varat käytetään Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön.

Ottaisitko kummilapsen?

Yhdenkin lapsen kouluttaminen antaisi toivoa koko perheelle.

Kehittyvissä maissa luku- ja kirjoitustaito on pitkä askel parempaan tulevaisuuteen. Lasten koulunkäynnille on kuitenkin paljon esteitä. Kehittyvien maiden lapset joutuvat usein osallistumaan kodin töihin ja jopa ansiotyöhön. Yhdenkin lapsen kouluttaminen antaisi toivoa koko perheelle, mutta rahat tarvitaan elämiseen. Koulumaksut saattavat olla korkeat eikä pakolliseen koulupukuun ole varaa.

Kummilapsitoiminnan tarkoituksena on auttaa lasta saamaan koulutusta, hoitoa ja kuntoutusta. Kummiksi voi ryhtyä yksityinen henkilö tai ryhmä. Kummin tärkein tehtävä on rukoilla lapsen puolesta. Kummin toivotaan sitoutuvan lapsen tukemiseen vähintään kahdeksi vuodeksi. Avustussumma vaihtelee kohdemaan hintatason ja lapsen tarpeiden mukaan.

Kummilapsitoiminta on mukava, helppo ja henkilökohtainen tapa tehdä lähetystyötä.

Lisätietoja lähetyssihteeri Satu Koskimaa satu.koskimaa@evl.fi

Lähetystyö

Lähetystyö korostaa ihmisten tasavertaisuutta Jumalan luomina ja lunastamina. Tutustu Järvenpään seurakunnan lähetystyöhön ja nimikkolähetteihin.