Parisuhde paremmaksi

Vuorovaikutustaidot parisuhteessa

Lastenhoito järjestetty

Parisuhdekurssi pe-su 1.-3.3. Leiriniemessä. Kurssilla keskitytään vuorovaikutustaitoihin.

Kurssin teemoja ovat:

− Kuinka kuuntelen toista?
− Miten ilmaisen itseäni?
− Mitä on riitely?
− Miten tunteet vaikuttavat vuorovaikutustilanteessa?
− Voiko ristiriitoja ratkaista luovasti?

Parisuhteen vuorovaikutustaidot eivät ole vaikeita. Niistä voi kuitenkin aina oppia lisää. Opetteleminen kannattaa, sillä puhumiseen, kuuntelemiseen ja
ristiriitojen ratkaisemiseen liittyvien taitojen kehittyminen vaikuttaa valtavasti parisuhteen hyvinvointiin. Ei sovi akuutissa kriisissä oleville pareille.

Lastenhoito järjestetty.

Ohjaajina ovat Minka ja Jarkko Hauta-aho.

Kurssi järjestetään Leiriniemessä (Kalarannantie 3, 04530 Ohkola).

Hinta on 150 €/pari + 25 €/lapsi Järvenpään seurakunnan jäseniltä (ilman majoitusta 100 €/pari + 25 €/lapsi. Muualta tulevat 200 €/pari +
25 €/lapsi (ilman majoitusta 150 €/pari + 25 €/lapsi).

Hinta sisältää täysihoidon.

Omat lakanat ja pyyhkeet mukaan!

Tiedustelut ja ilmoittautumiset viimeistään 31.1. p. 050 577 4450 tai pauliina.nurminen@evl.fi.

Kirkon perheneuvonnan nettiparisuhdekurssi

Pari Tunnetta -nettiparisuhdekurssi kehittää kumppaneiden välistä tunneyhteyttä, antaa välineitä ristiriitojen käsittelemiseen ja lisää ymmärrystä omasta parisuhteesta.

Voitte osallistua kurssille kotoa käsin kun teille parhaiten sopii.

Tutustu Pari tunnetta - kurssiin.

Lisätietoja: paritunnetta.jarvenpaa@evl.fi

Sydän ja kasveja.

seurakuntapastori

aikuiset
Oliivi

Olen aikuistyön pappi. Työnkuvaani kuuluu kaikki aikuisten parissa tehtävä työ, ennen kaikkea monien aktiivisten ryhmien ja parisuhdekurssien toiminnan koordinoiminen. Lisäksi vastuulleni kuuluu ekumeenisten yhteyksien ylläpitäminen Järvenpäässä.

Työnäkyäni voisi luonnehtia julistavaksi ja käytännönläheiseksi. Pyrin toimimaan niin, että sanoma Jeesuksessa ilmi tulleesta Jumalan rakkaudesta olisi kaikkien ihmisten kuultavissa. Tykkään käsillä tekemisestä ja teenkin mielelläni kaikkea mahdollista mitä vain osaan.

Olen aina ollut aika aktiivinen menemään. Vapaa-aikani täyttyy urheilusta, musiikista, retkeilystä ja käsitöistä. Kolmannelta ammatiltani olen huonekalupuuseppä. Kaikkein tärkeintä minulle on kuitenkin perhe ja perheen kanssa yhdessä tekeminen.

Lempiraamatunkohtiani ovat 1. Joh. 4:9-10 ja Hepr. 4:15-16.