Lnak - isostoimintaa Järvenpään malliin

Järvenpään seurakunnan isoskoulutusta ja isostoimintaa yleensäkin kutsutaan nimellä Lapsi- ja nuorisotyön avustajakoulutus (Lnak tai tuttavallisemmin "nakki"). Ensimmäisen vuoden jälkeen voit hakea leireille isoseksi. Kuitenkin Lnak-koulutusta on mahdollista käydä halutessaan jopa neljä vuotta. Neljäs vuosi on apuohjaaja- eli aparikoulutus.

Koulutus antaa valmiuksia toimia avustajana lasten ja nuorten leireillä, rippikouluissa, perheleireillä, kerhonohjaajana, varkkarinurkan ohjaanana, lasten kirkkohetkien ohjaajana ja monissa muissa seurakunnallisissa tehtävissä.

Jos olet aiemmin ollut Lnak:ssa, olet lämpimästi tervetullut jatkamaan. Jos olet tämän vuoden rippikoululainen ja haluaisit aloittaa isostoiminnan, olet tervetullut aloittamaan Lnak 1 -koulutuksen.

Lnak-vuosikurssit 1-3 kokoontuvat syys- ja kevätkaudella tiistaisin klo 18 Kirkonmäellä.  Lnak 4 kokoontuu kerran kuussa erillisen aikataulun mukaan.

• Lnak 1 isosen peruskurssi, mitä isosena oleminen tarkoittaa
  • Lnak 2 syventää isoskoulutusta
  • Lnak 3 perehtyy vuorovaikutukseen ja kristittynä elämiseen
  • Lnak 4 on  apuohjaajakoulutus

Lisäksi koulutukseen kaikkien ryhmien osalta kuuluu pari koulutusleiriä myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana sekä mahdollisesti muuta osallistumista seurakunnan toimintaan. Koulutus on muuten maksuton, mutta viikonlopun koulutusleirien osalta leirimaksu on 26 €/leiri.

Ilmoittaudu isoskoulutukseen täältä.