Lähetyspiirit

19.3.  Tasaus 2024
  2.4.  Maahanmuuttotyö, Menni Nousiainen ja Anna Handroo
16.4.  Raamattutunti, Aino Luhtasela
30.4.  Senegalin työ 50 v.
16.5.  (to) Kevätretki Leiriniemeen

Lähetyksen työpaja

on sinulle, joka haluat käsillä tekemisen kautta olla tekemässä lähetystyötä. Tule ideoimaan ja tekemään yhdessä! Työpaja kokoontuu 29.1., 12.2., 26.2. ja 11.3. klo 18 seurakuntatalon alakerrassa.

Medialähetyspiiri

parittomien viikkojen tiistai klo 14 Vanhankirkon Oliivissa, Kirkkotie 2.

16.1.   Raamattua ja Mediamissiota, Mikko Matikainen, Medialähetys Sanansaattajat
30.1.  Kinkerit, aiheena Pyhitys, Hannu Hartala
13.2.  Terveisiä Kutinasta, Seija Uimonen, Medialähetys Sanansaattajat
27.2.  IBO-heimo Nigeriassa, Kalevi ja Pirjo Marin
12.3.  Ajankohtaista lähetyksestä, Satu Koskimaa
26.3.  Osallistuminen pääsiäisvaellukseen. Tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.
  9.4.  Medialähetyspäivien terveiset, jakso 2, Rauha Pulkkinen
23.4.  Kevätterveiset Israelista, Kirsti ja Kalevi Saarela
16.5.  (to) Kevätretki Leiriniemeen. Tarkempi tieto asiasta ilmoitetaan myöhemmin.

Tervetuloa tekemään yhdessä lähetystyötä!

Toivoa naisille -ryhmä

Toivoa naisille –työ tukee maailman kärsiviä naisia ja rohkaisee heitä radio-ohjelmien kautta. Ryhmässä rukoillaan vaikeissa elämäntilanteissa elävien naisten puolesta. Toivoa naisille -työ toimii yli sadassa maassa ja radio-ohjelmia lähetetään yli 70 kielellä.

Toivoa naisille -ryhmä kokoontuu kerran kuussa maanantaisin klo 14 Vanhankirkon Oliivissa, Kirkkotie 2

Ajatuksia uskon näkökulmasta
15.1.  Raamatusta
19.2.  Kasteesta
18.3.  Rukouksesta
15.4.  Ehtoollisesta
16.5.  Kevätretki Leiriniemeen

Kylväjän lähetyspiiri

Kylväjän lähetyspiiri kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 18.30 Oliivissa.

7.2.  Lähetystyötä vaikeuksien keskellä,  Aasian lähetti
6.3. Tieni Etiopiaan, Ritva Olkkola-Pääkkönen
3.4.  Kylväjä Etiopiassa 2024, Daniel Tegene
8.5.  Kylväjän nuorten aikuisten työn kuulumisia, Miika Korppi

Ilta alkaa pienellä iltapalalla ja kuulumisten vaihdolla, jonka jälkeen lyhyt alkuhartaus, raamattuopetusta ja asiaa lähetystyöstä. Virsiä ja rukousta. Vapaaehtoinen kahviraha Kylväjän vammaistyölle Mongoliassa. Tervetuloa!

ELY:n lähetyspiiri

Kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona klo 14 Oliivissa

7.2. Vieraana Seppo Suokunnas
6.3.
3.4.
8.5.

Keskustelemme ja laulamme Siionin Kanteleesta.

Ikkuna Palestiinaan -illat

Kokoonnumme kerran kuussa keskiviikkoisin klo 18 tammi- ja helmikuussa Kirkonkulman salissa (Kirkkotie 6) ja maalis-toukokuussa Vanhankirkon salissa (Kirkkotie 2).

10.1. Miten kriisialueella voi asua kroonistuneen väkivallan keskellä? Illan vieraamme on yliopistotutkija Mikko Joronen Tampereen yliopistosta.

14.2. Palestiinalaislasten terveysongelmat ja terveysturva inhimillisen turvallisuuskäsitteen näkökulmasta. Illan vieras on terveyspsykologian erikoispsykologi Sirkku Kivistö.

13.3. ” Hyvin vihaiset ja turhautuneet palestiinalaisnuoret ovat samaan aikaan toiveikkaita. "
Näin kertovat nuorten parissa kuntouttavaa työtä tekevät työntekijät kristillistaustaisessa Itä-Jerusalemin YMCA:ssa (suomalaisittain NMKY:ssa). Järjestö on Suomen YMCA:n Liiton kehitysyhteistyökumppani. Illan vieras Daniela Miller on kansainvälisen työn suunnittelija.

10.4. Arabiteologi, kirkkoisä Johannes Damaskolainen
TT Seppo Rissanen kertoo, miten monella tapaa tämä Damaskossa syntynyt Mansurien suvun arabiteolologi vaikuttaa edelleen suomalaisessakin kristillisyydessä.

15.5. Elämä on? Elinvoimaa Jerusalemista Paraisten pieneen saaristokaupunkiin
TT, dosentti Maria Leppäkari työskenteli vuosina 2015-2022 Ruotsin kirkon teologisen instituutin johtajana Jerusalemissa. Hän on julkaissut useita kirjoja ja artikkeleita liittyen Jerusalemin symboliseen merkitykseen. Nykyisin hän toimii Paraisten kaupungin elinvoimatoimialan johtajana.

Ikkuna Palestiinaan –illoissa tutustutaan ihmisten arkeen ja juhlaan Palestiinan alueella sekä kirkkojen toimintaan ja kristittyjen elämään siellä.

Ugandalainen perhe.
Kuva: Martti Komu

kappalainen

jumalanpalvelukset
lähetystyö

Toimenkuvaani kuuluu jumalanpalveluselämästä ja lähetystyöstä vastaaminen papin perusseurakuntatyön lisäksi. Koordinoin myös messuryhmiä, jotka toimivat aktiivisesti seurakunnassa.

Haluan kulkea ihmisten rinnalla elämässä ja rukouksessa. Tärkeitä ovat kohtaamiset ihmisten kanssa.

Teen työtäni täydellä sydämellä ja arkipäivien voimavara on liikunta monessa muodossa, rakastan mm. juoksua ja pyöräilyä.

Lempiraamatunkohtani on Filippiläiskirje 4:4-7.