Järvenpään seurakunnan 70-vuotisjuhlamessun tunnelmia

Järvenpään seurakunnan 70-vuotisjuhlamessua vietettiin Järvenpään kirkossa 18. syyskuuta. Linkki videotallenteeseen löytyy ohesta. Kuvat: Markku Pihlaja.

Kirkkoherra Vesa Koivisto: "Järvenpään seurakunta toimii kristillisen uskon, toivon ja rakkauden syntymiseksi ja kasvamiseksi Järvenpäässä ja kaikkialla maailmassa. Yhteinen työmme jatkuu".

Messuun saapui vieraita läheltä ja kaukaa. Piispa Kaisamari Hintikka ja ELCIN diakoniajohtaja pastori Joseph Ngula.
Pastori Joseph Ngula tapasi myös Järvenpään seurakunnan ensimmäisen nimikkolähetin Pirkko Lattusen, joka lähti Namibiaan lähetystehtäviin vuonna 1963.

Kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Jukka Virkki kantoi ristiä.
Käyrätorvikvartetti (Tero Toivonen, Miia Kari, Jukka Kasper ja Ilkka Hongisto).
Sekä lapsi- että nuorisokuorolaiset lauloivat messussa kanttori Toni Hintsalan johdolla.
Kirkkosali täyttyi juhlavieraista.

Messussa kuulimme muusikko, pianisti, urkuri ja säveltäjä Miikka Lehtoahon juhlamessua varten säveltämää musiikkia.

Make Perttilä (vasemmalla) ja Promenade6.
Piispa Kaisamari Hintikka totesi saarnassaan, että Järvenpään seurakunta katsoo ympärilleen ja tulevaan, koko elon kirjoon.
 Juhlamessu suoratoistettiin verkossa.

Pianon äärellä kanttori Mikko Haapaniemi.
Kanttori Elina Rantamäki.
Flyygelin takana kanttori Heikki Ruokonen.