Järvenpään seurakunnassa on avoinna jatketulla hakuajalla

TALOUSASIANTUNTIJAN VIRKA

Oletko numerotarkka, kirjanpitotaitoinen, kehittämishenkinen taloushallinnon osaaja, joka innostuu niin kirjanpidon arkirutiineista kuin erilaisista taloushallinnon kehittämisprojekteista? Olet omimmillasi monipuolisessa taloushallinnon työssä, jossa työsi on itsenäistä mutta samalla tiiviisti pienen taloustoimiston tiimin kanssa yhteistyössä toimimista. Lisäksi sinulta löytyy tarvittaessa sanavalmiutta ja rohkeutta kouluttaa henkilöstölle alan asioita ja toimia talousjohtajan lähimpänä työparina ja sijaisena. Jos tunnistat itsesi, niin laitapa hakemusta tulemaan. Järvenpään seurakunnassa on nyt juuri sinulle tarjolla monipuolinen, mutta turvallinen taloushallinnon virka.

Järvenpään seurakunta on Keski-Uudenmaan alueella toimiva noin 27 000 jäsenen ja noin 80 työntekijän yhteisö. Järvenpään seurakunnan taloustoimisto sijaitsee Järvenpään kirkonmäellä ja sieltä käsin hoidetaan keskitetysti koko seurakunnan talous- ja henkilöstöhallinto. Niin järjestelmien kuin prosessienkin osalta teemme yhteistyötä Kirkon palvelukeskuksen kanssa. Keskeisimmät talous- ja palkkahallinnon tietojärjestelmät ovat SAP (kirjanpito, osto- ja myyntireskontra, matka- ja kululaskut), Populus (palkanlaskenta) sekä Nomentia (maksuliikenne). Toiminnanohjausjärjestelmänä seurakunta käyttää Katrina-järjestelmää.

Talousasiantuntija vastaa seurakunnan kirjanpidon oikeellisuudesta muun muassa tarkastaen tai tehden itse kirjauksia ja opastaen henkilöstöä sekä toimien yhteyshenkilönä Kirkon Palvelukeskukseen päin. Vuosittain talousasiantuntija valmistelee laskenta-aineiston tilinpäätökseen ja talousarvioon sekä valmistelee muun muassa seurakunnan veroilmoituksen. Talousraportointi ja sen kehittäminen kuuluvat haettavan henkilön tehtäviin. Taloushallinnon asiantuntija sijaistaa talouspäällikköä ja hänellä tulee olla valmius sijaistaa tarvittaessa myös muita taloustoimiston työntekijöitä.

Virkaan valittavalta edellytämme kaupallista tutkintoa (esim. merkonomi tai tradenomi). Viran täytössä hakijan eduksi hyväksi luetaan laaja-alainen työkokemus taloushallinnon tehtävistä. Lisäksi edellytämme itsenäistä työskentelyotetta, asiakokonaisuuksien hallintaa, joustavuutta sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja tehtäviin työpäivän aikana, hyviä tietoteknisiä valmiuksia, tarkkuutta, yhteistyökykyä, aktiivisuutta sekä kehittämisintoa.

Viran palkkaus sijoittuu vaativuusryhmään 601, jonka päälle maksetaan henkilön työkokemuksen perusteella mahdollista kokemuslisää KirVESTES:in mukaisesti. Peruspalkka on 3301,75 euroa + Järvenpää-lisä + mahdolliset kokemuslisät. Seurakunnalla on monipuoliset henkilöstöedut muun muassa lounas- ja virkistysetu sekä työsuhdepolkupyöräetu. Henkilöstön kehittäminen ja kouluttautuminen sekä erilaiset työhyvinvointitoimenpiteet ovat strategisia valintojamme. Virkaan valitun henkilön tulee olla konfirmoitu ev. lut. seurakunnan jäsen.

Tehtävän työaika on toimistotyöaika, 36 tuntia 15 minuuttia viikossa. Käytössä on liukuva työaika sekä osittainen etätyömahdollisuus. Talousasiantuntijan lähiesihenkilönä toimii talousjohtaja. Tehtävä täytetään 27.5.2024 alkaen tai sopimuksen mukaan. Palvelussuhteen täytössä noudatetaan kuuden kuukauden koeaikaa. Toimipisteenä on Järvenpään seurakunnan seurakuntatalo osoitteessa Kirkkotie 1, 04400 Järvenpää.

Hakemukset CV:n kanssa tulee lähettää viimeistään ke 1.5.2024 osoitteeseen jarvenpaan.seurakunta@evl.fi
Hakemuksia ei palauteta.
Kyseessä on jatkettu hakuprosessi. Huom! Otamme huomioon jo aiemmin (7.4. mennessä) lähetetyt hakemukset.

Lisätiedot:

vs. talousjohtaja Olli Honkanen