Kauneimmat Joululaulut tekee hyvää!

Jouluun kuuluu antamisen ilo – niin myös Kauneimpiin Joululauluihin. Kauneimmissa Joululauluissa kerätään vuosittain lahjoituksia Suomen Lähetysseuran työhön heikoimmassa asemassa olevien lasten aseman parantamiseksi. Suomen Lähetysseura tekee työtä uskontoon, kieleen tai etnisyyteen katsomatta, jotta jokaisella lapsella olisi toivoa ja oikeus parempaan tulevaisuuteen.

Kauneimmat Joululaulut -keräyksen avulla tehdään työtä köyhyyden poistamiseksi sekä ihmisarvoisen elämän ja oikeudenmukaisuuden puolesta. Sillä parannetaan kehittyvien maiden äitiysterveyttä ja lasten mahdollisuuksia ravintoon, puhtaaseen juomaveteen, turvaan ja koulutukseen. Suomen Läehtysseuran keräyksellä parannetaan myös vammaisten lasten erityisopetusta ja heidän oikeuksiensa toteutumista.

Kauneimmat Joululaulut on osallistujamäärältään Suomen suurin vuotuinen musiikkitapahtuma ja jouluperinne. Perinteen voimasta kertoo myös se, että joululaulujen yhteislaulutapahtuma on levinnyt Suomen rajojen ulkopuolellekin ja Kauneimpia Joululauluja lauletaan noin 20 maassa. Kauneimpien Joululaulujen lauluvalikoima koostuu suomalaisia puhuttelevista ja joulun sanoman laaja-alaisuutta kunnioittavista teksteistä.

Yhdessä laulaminen – tai vain osallistuminen kuulijana – kasvattaa elävää yhteisöllisyyttä. Kyse on sellaisen kulttuuriperinteen
jatkamisesta, jonka merkitys kasvaa entisestään, kun yhdessä laulaminen vähenee kouluissa, perhejuhlissa ja vuotuisissa yhteisöllisissä kokoontumisissa.

Kauneimmat Joululaulut on myös keräyskampanja ja sen vuosittainen keräystulos on ollut noin miljoona euroa. Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksissa Kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran ulkomaantyöhön.

Kauneimmat joululaulut 2023

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut kaikuvat maailman lasten puolesta jo yli 50. kertaa.

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy, niissä kerätään kolehti Suomen Lähetysseuralle. Lue lisää Kauneimmat joululaulut -sivustolta.

Järvenpään kirkossa:

Kauneimmat joululaulut perheille la 16.12. klo 15.
Mukana Toni Hintsala ja Lapsikuoro.

Kauneimmat joululaulut la 16.12. klo 18.
Mukana Anne Aho, Airi Saloniemi ja Kirkkokuoro.

Kauneimmat joululaulut ke 20.12. klo 19.
Mukana Elina Rantamäki ja Canzonetta Nova, Mikko Haapaniemi ja Maria Puotiniemi.

Kauneimmat joululaulut pe 22.12. klo 22 kirkossa.
Mukana Petri Repo ja Airi Saloniemi ja Jouluorkesteri.

Elävän veden kappelissa

Kauneimmat joululaulut to 14.12. klo 12.30.
Mukana Airi Saloniemi.

Kauneimmat joululaulut ma 18.12. klo 19,
Marileijat-lauluyhtye ja Maija Vuorinen.

Haarajoen kerhohuoneessa

Kauneimmat joululaulut ti 12.12. klo 18.
Mukana Haarajoen kuoro, joht, Heli Alaja, Juha Lavapuro ja Mikko Haapaniemi.

Jampan sydämessä

Jampan joulupuuro ja kauneimmat joululaulut to 14.12. klo 18. Mukana Anu Sorjonen, Pia Valonen ja Paulus Hartikainen

Herkkupaja AinoAreenassa

osoite: Maamiehenkatu 14
Kauneimmat joululaulut to 21.12. klo 18.

Mukana
Airi Saloniemi, piano ja laulu
Juha Repo, saksofoni
Jukka Ikonen, kitara
Petri Repo, basso
Petri Toivanen, lyömäsoittimet

Tilaisuus järjestetään yhteistyössä Herkkupajan kanssa. Tilaisuudessa on mahdollisuus ostaa ja nauttia Herkkupajan jouluisia herkkuja.