Ekumeenista rukousviikkoa vietetään 18.-25.1.2022
- Liity mukaan kansainväliseen rukousketjuun

Tällä viikolla 18.-25.1. vietetään ekumeenista rukousviikkoa. Viikko kutsuu kaikkia kristittyjä ympäri maailmaan yhteiseen rukoukseen. Sen perinteet ovat yli sata vuotta pitkät. Vuoden 2022 rukousviikon aineiston on valmistellut Lähi-idän kirkkojen neuvosto ja vuoden teema kuuluu suomeksi Näimme hänen tähtensä nousevan ja tulimme kunnioittamaan häntä. (Matteus 2:2).

Ekumeenisen rukousviikon aineistoon pääset tutustumaan täältä Rukousviikko 2022: Näimme hänen tähtensä nousevan ja tulimme kunnioittamaan häntä (ekumenia.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Tänä vuonna mitään yhteistä ekumeenista rukoushetkeä emme voineet täällä Järvenpäässä järjestää. Yhteiseen rukoukseen voit kuitenkin osallistua vaikkapa nettisivun materiaaleja hyödyntäen.

Rukousteemoja löytyy täältä Raamatun mietiskelyt ja rukoukset kahdeksalle päivälle (ekumenia.fi)Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Sytytä vaikka kynttilä keittiön pöydälle ja hiljenny yhteiseen rukoukseen. Taivaan Isä kyllä kuulee sen. Järvenpäässä eri kristillisten seurakuntien pastorit ja seurakuntalaiset pitävät säännöllisesti yhtä ja rukoilevat Järvenpään ja sen asukkaiden puolesta. Tässä pieni kuvanäyte viime syksyltä miesten saunaillasta. Siunattua viikonloppua ja rukousviikkoa.

Lue lisää täältä.