Pyhäinpäivä on hiljainen ja harras kirkkopyhä, jolloin muistellaan aiempia kristittyjä sukupolvia ja kiitetään kuoleman jälkeisestä elämästä.

Marraskuussa, vuoden pimeimpään aikaan vietettävä pyhäinpäivä (aiemmin pyhäinmiestenpäivä) on Suomessa hiljainen ja harras päivä, jolloin omaiset vievät edesmenneiden läheistensä haudoille kynttilöitä, seppeleitä ja kukkia. Kuolleiden muistele­misen lisäksi pyhäinpäivä muistuttaa jälleennäkemisen toivosta.

Järvenpään kirkossa pyhäinpäivänä iltahartaudessa muistellaan kuluneen vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia. Heidän nimensä luetaan ja heidän muistokseen sytytetään kynttilä. Pyhänpäivän hartaus alkaa kirkossa kello 18. Tilaisuus suoratoistetaan verkossa.

Pyhäinpäivä 6.11.2021

Messu klo 10 kirkossa. Messun toimittavat Aino Luhtasela, Heli Kosola, saarna, Elina Rantamäki, Toni Hintsala ja Nuorten kuoro.

Pyhäinpäivän hartaus klo 16 Hautausmaan siunauskappelissa. Mukana Krista Valtonen, Heikki Ruokonen ja Terhi Ylikoski, laulu.

Pyhäinpäivän hartaus klo 18 kirkossa ja verkossa. Mukana Vesa Koivisto, Anne Aho, puhe, Mikko Haapaniemi ja Juha Yli-Knuuttila, laulu.

Hartaudessa luetaan kaikkien viime vuoden pyhäinpäivän jälkeen poisnukkuneiden seurakuntamme jäsenten nimet, joiden lukemiseen olemme saaneet omaisilta suostumuksen. Jokaisen muistoksi sytytetään kynttilä. Muiden vainajien muistolle sytytetään yksi yhteinen kynttilä.

Hartauteen voi osallistua myös verkossa (linkki ylhäällä) sekä Facebookissa ”Järvenpään seurakunta”.