Tule mukaan tekemään lähetystyötä!

Lähetystyön sivuilta saat tietoa siitä, mitä lähetystyö on ja miten voit osallistua siihen.

Näin voit osallistua lähetystyöhön:

• rukoilemalla nimikkolähettien puolesta
  • tulemalla lähetyksen työpajaan tai lähetyspiiriin
  • osallistumalla lähetysmyyjäisiin, -tempauksiin tai - tilaisuuksiin
  • käymälllä Oliivissa ostamassa lahjoja tai muuta mukavaa lähetyksen kaappikaupasta
  • laittamalla rahaa kolehtiin tai keräyksiin
  • lahjoittamalla tavaroita seurakunnan kirpputorille tai ostamalla sieltä
  • ryhtymällä kummiksi lähetysjärjestön kautta
  • ostamalla lähetysjärjestöjen adresseja ja kortteja kirkkoherranvirastosta
  • osallistumalla vapaaehtoistoimintaan

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena, ota yhteys lähetyssihteeri Satu Koskimaahan satu.koskimaa@evl.fi.

Pääskynen ja puu.

Haluaisitko ryhtyä kummiksi?

Kehittyvissä maissa luku- ja kirjoitustaito on pitkä askel parempaan tulevaisuuteen. Lasten koulunkäynnille on kuitenkin paljon esteitä. Kehittyvien maiden lapset joutuvat usein osallistumaan kodin töihin ja jopa ansiotyöhön. Yhdenkin lapsen kouluttaminen antaisi toivoa koko perheelle, mutta rahat tarvitaan elämiseen. Koulumaksut saattavat olla korkeat eikä pakolliseen koulupukuun ole varaa.

Kummilapsitoiminnan tarkoituksena on auttaa lasta saamaan koulutusta, hoitoa ja kuntoutusta. Kummiksi voi ryhtyä yksityinen henkilö tai ryhmä. Kummin tärkein tehtävä on rukoilla lapsen puolesta. Kummin toivotaan sitoutuvan lapsen tukemiseen vähintään kahdeksi vuodeksi. Avustussumma vaihtelee kohdemaan hintatason ja lapsen tarpeiden mukaan.

Kummilapsitoiminta on mukava, helppo ja henkilökohtainen tapa tehdä lähetystyötä.

Lisätietoja lähetyssihteeri Satu Koskimaa satu.koskimaa@evl.fi