Seurakunta on kaikkien seurakunta

Sinulla on mahdollisuus kristilliseen elämään seurakunnassa vammastasi huolimatta. Halutessasi saat keskustelukumppanin diakoniatyöntekijästä. Voit osallistua kirkkovuoteen liittyviin tapahtumiin. Me Järvenpään seurakunnassa haluamme, että voit osallistua kirkon toimintaan ja tapahtumiin kuten muutkin.

Kirkolla on saavutettavuusohjelma

Osallisuuden perustana on ajatus siitä, että jokainen ihminen on Jumalan kuva. Monenlaisten ihmisten muodostama seurakuntayhteisö heijastaa Jumalan luomistyön rikkautta. Erilaiset ihmiset näkevät erilaisen totuuden maailmasta ja kirkosta.

Vammaisia ja heidän omaisiaan rohkaistaan seurakunnan osallisuuteen ja vertaistuen löytämiseen. Seurakunnan toiminta ja osallisuus koskee niin lapsia, nuoria, aikuisia kuin vanhuksiakin. Erilaisista osallistumismahdollisuuksista voi kysyä lisää tietoa Heli Bergholmilta.

Kerhokuvat: Jari Järvinen

Wanhan Pappilan kerho kehitysvammaisille

Kokoontuu kahden viikon välein maanantaisin klo 18–19.30 Järvenpäässä Kirkonkulman salissa, Kirkkotie 6 A. HUOM! PAIKKA MUUTTUNUT.

Kevään kokoontumispäivät ovat 15.1., 29.1., 12.2., 26.2., 11.3., 25.3., 8.4., 22.4., 6.5. ja 20.5.

Luvassa mukavaa yhdessäoloa, tekemistä ja hiljentymistä.

Kerhoon toivotaan ennakkoilmoittautumista diakoni Heli Bergholmille 040 665 6467, heli.bergholm@evl.fi.

Ilmoittautuminen ei velvoita säännöllistä kerhossa käyntiä, mutta näin mahdollistamme turvallisen kerhokäynnin mahdollisen sairastapauksen tai kyytiongelman kohdatessa. Kerhon järjestävät yhteistyössä Järvenpään, Keravan ja Tuusulan seurakunnat.

Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Erityisrippikoulu ja keskusteluapua

Vammaisuus tai sairaus ei ole este rippikoulun käymiselle. Sopivasta rippikouluvaihtoehdosta voi keskustella kehitysvammaistyön pappi Elina Jokipaltio, p. 040 836 8896, elina.jokipaltio@evl.fi. Hänen kanssaan voi keskustella myös muista mieltä askarruttavista asioista.

Keholainen liehuttaa keltaista huivia.