Musiikki soi seurakunnassa

Järvenpään seurakunnassa toimii viisi kuoroa ja lapsikuoro. Yhteistyötä tehdään myös paikallisten kuorojen, Keski-Uudenmaan musiikkiopiston ja paikallisten muusikoiden kanssa. Konserteissa kuullaan korkeatasoisia vierailijoita Suomesta ja maailmalta.

Musiikilla on suuri merkitys ihmisten välisen yhteyden luojana. Kristus on läsnä ja vaikuttaa myös lauletussa sanassa. Tähän perustuu luterilaisen teologian mukaan musiikin erityinen asema muiden taiteiden rinnalla.

Järvenpään seurakunnassa järjestetään konsertteja, yhteislaulutilaisuuksia ja muita musiikkitilaisuuksia. Musiikilla on erityinen rooli myös jumalanpalveluksessa. Kaikki musiikkitilaisuudet löydät tapahtumakalenterista.

Kevätsoinnut

Kuorojen kevätkonsertti

su 21.4. klo 18 kirkossa. HUOM! Aika.
Lapsikuoron, Nuorten kuoron, Prima Vistan ja Kirkkokuoron yhteinen konsertti.

Kuorojen kevätkonsertissa kuullaan monenlaista musiikkia neljältä eri ryhmältä. Kevään valo, lämpö ja ilo kuvastuvat kappaleista. Konsertin johtavat ja säestävät kanttorit Toni Hintsala ja Airi Saloniemi. Vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa ovelta kuorojen toiminnan hyväksi.

Haudoilta ja muilta mailta - Säveliä kevätiltaan

pe 3.5. klo 19 kirkossa.
Vuokko Saariaho, mezzosopraano
Elina Rantamäki, sopraano
Tuula Hällström, piano
Vapaa pääsy, ohjelma 10 €

Järvenpään Kamarikuoron kevätkonsertti

ti 7.5. klo 19 Vanhankirkon salissa.
Järvenpään Kamarikuoro, johtaa Jaime Belmonte Caparrós
Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € (käteinen/MobilePay)

Kirkkokonsertti

to 16.5. klo 19 Järvenpään kirkossa.
Katarzyna Haras, mezzosopraano,
Elina Rantamäki, sopraano,
Collegium Musicum Lohja,
Harri Kerko, musiikinjohto
Vapaa pääsy. Käsiohjelma 10 €.

Lounasmusiikkia

to 18.1., 1.2., 15.2., 29.2., 14.3.,11.4., 25.4. klo 12.30 Elävän veden kappelissa.
Vapaa pääsy.